Do Česka vstupuje italská síť Carpisa

Na český trh přichází velká italská módní značka Carpisa. První obchod s kabelkami, zavazadly a doplňky otevře v pražském nákupním centru Arkády Pankrác.

Na český trh přichází velká italská módní značka Carpisa. První obchod s kabelkami, zavazadly a doplňky otevře v pražském nákupním centru Arkády Pankrác. Zdroj: Carpisa

Na český trh přichází velká italská módní značka Carpisa. První obchod s kabelkami, zavazadly a doplňky otevře v pražském nákupním centru Arkády Pankrác. Na svých internetových stránkách to uvedla italská společnost Kuvera Spa, která je vlastníkem značky Carpisa. Ta expanduje na zahraniční trhy prostřednictvím franšízy.

Za deset let od svého vzniku pronikly zelené obchody s logem želvy do 18 evropských zemí a do arabského světa. V Itálii už firma, sídlící nedaleko Neapole, otevřela na 500 poboček. Prodejny mají jednotnou podobu, na jejíž dodržování majitelé značky dbají i u franšízantů. Na Slovensku Carpisa působí v Bratislavě, Banské Bystrici a v Košicích.

Značka, kopírující aktuální trendy dražších módních domů, přichází se čtyřmi kompletními kolekcemi ročně. V posledních letech firma výrazně investuje do marketingu, pořádá speciální promo kampaně nebo podporuje sportovní akce pro veřejnost. Propojila se s další rychle expandující italskou značkou Yamamay, prodávající především spodní prádlo a plavky.

Hlavní italský konkurent Yamamay, značky Calzedonia, Intimissimi a Tezenis, mají rovněž rychle rostoucí síť. Na český trh vstoupil jejich vlastník, veronská společnost Calpra, v roce 2005. Za pět let už měl přes tři desítky prodejen především v nákupních centrech. Calzedonia se letos usídlila rovněž na Václavském náměstí v Praze. Do konce roku 2012 chce Calpra na českém a slovenském trhu dosáhnout dohromady stovky obchodů.

Narozdíl od některých italských oděvních řetězců, jako byl například neúspěšný pokus značky Sasch, se menším specializovaným konceptům v Česku daří. Podle tuzemského zástupce Calpry Marca Cinelliho sází hodně na obsluhu, kterou se snaží přizpůsobit tradičnímu italskému stylu rodinných obchodů.