E-shopům loni vzrostly tržby, pomohl i mobilní internet

Meziroční nárůst asociace podle ředitele Jana Vetyšky odhadla, protože v roce 2010 ještě celou oblast včetně služeb nesledovala. Internetoví prodejci vyjma služeb vykázali tržby 37 miliard korun, což je ve srovnání s předloňským rokem o čtyři miliardy korun více.
Podle Vetyšky má zkušenost s nákupem přes web 95 procent českých uživatelů internetu. „Nejčastěji nakupují lidé ve věku 25 až 34 let,“ řekl.
Přes 76 procent prodejců při dodání zboží spolupracuje s Českou poštou, 59 procent s PPL a 30 procent s DPD. Vlastní dopravu pak využívá 19 procent z nich.
Podle průzkumu mělo s Českou poštou loni špatnou zkušenost několikrát za rok 60 procent prodejců. Mezi nejčastěji zmiňované potíže patří to, že doručovatelé i přes přítomnost adresáta doma vhodí do schránky lísteček s informací o tom, že jej doma nezastihli, a zboží si má vyzvednout na poště.
Mezi dodatečné služby, které internetové obchody nejčastěji poskytují, patří ze 35 procent dodání zboží večer, přes 20 procent z nich pak nabízí vynesení zboží do patra. Okolo 15 procent navíc zboží nainstaluje či odveze starý spotřebič, zjistila asociace v průzkumu.