Electro World za konkurencí nestíhá, ztrátu prohloubil na 174 milionů

Electro World

Electro World Zdroj: archiv

Řetězec s elektronikou Electro World ve finančním roce 2014/2015 prohloubil ztrátu na 174 milionů korun z předchozích 159 milionů. Tržby společnosti se snížily meziročně o tři procenta na 3,4 miliardy korun.

Společnost ve výroční zprávě uvedla, že pokračuje v expanzi a rozšiřování služeb. V posledním finančním roce se zaměřila mimo jiné na optimalizaci prodejní a distribuční sítě. Všechny prodejny také rozšířily nabídku zboží o nové produktové kategorie, například produkty pro dům a zahradu.

Sítě Electro World v Česku a na Slovensku koupil předloni od britské skupiny Dixons Retail slovenský řetězec se spotřební elektronikou Nay. Společnost provozuje v Česku podle svých internetových stránek 18 prodejen. Počet zaměstnanců loni klesl na 687. Electro World svoji první prodejnu v České republice otevřel v roce 2002.

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni stoupl o 9,7 procenta na 73,6 miliardy korun. Nejrychleji, o 25 procent meziročně, loni rostl prodej mobilních telefonů a dalších telekomunikačních zařízení. Klesl naopak obrat trhu digitálních fotoaparátů, ukázal poslední průzkum GfK Temax.

Konkurenční prodejny Datart ve finančním roce 2014/2015 vykázaly zisk 8,9 milionu korun a tržby 4,9 miliardy korun. Obrat největšího tuzemského internetového prodejce Alza.cz loni stoupl o 24 procent na rekordních 14,5 miliardy korun bez DPH.