S blížícím se světovým šampionátem ve fotbale navázala Mezinárodní federace fotbalových asociací (FIFA) partnerství s čínským výrobcem televizorů a bílé techniky Hisense.
Čínská Hisense doplní McDonald’s a Budweiser v roli oficiálních sponzorů fotbalového šampionátu, který se v Rusku uskuteční příští rok. Logo Hisense se tak bude objevovat na LED panelech podél hřiště a u časomíry televizních přenosů.
Korporace finanční aspekty dohody nezveřejnila, avšak agentura Bloomberg její hodnotu vyčísluje v řádu stovek milionů dolarů. Bloomberg připomíná, že poté, kdy čínský prezident Si Ťin-pching učinil z rozvoje fotbalu v nejlidnatější zemi světa jednu z národních priorit, mají tamní firmy o fotbalový sponsoring eminentní zájem.
Hisense je totiž již druhou čínskou firmou, s níž FIFA od skončení posledního šampionátu v Brazílii před třemi lety navázala spolupráci.
Tou první byla skupina Wanda miliardáře Wanga Ťien-lina která se loni s FIFA dohodla na partnerství až do roku 2030. Wanda se však v hierarchii sponzorství nachází o stupeň výše než výrobce televizorů a bílé techniky Hisense, který je partnerem prostředního řádu (FIFA rozlišuje tři úrovně sponzorství). Známý je i v Česku, na konci roku 2015 začal vyrábět televizní obrazovky v Plzni.
Jak upozorňuje agentura Bloomberg, pro FIFU je čínský kapitál vítanou injekcí. Mezinárodní federace fotbalových asociací se od korupčního skandálu, po němž před dvěma lety rezignoval někdejší šéf Sepp Blatter, potýká s odlivem sponzorů. Zatímco nyní má 14 měsíců před začátkem mistrovství v Rusku celkem devět partnerů, v době zahájení brazilského šampionátu bylo toto číslo téměř dvojnásobné.