Fotbalový šampionát se blíží, FIFA získala dalšího čínského sponzora

FIFA, ilustrační foto

FIFA, ilustrační foto Zdroj: CTK

sídlo výzkumu a vývoje firmy Hisense
Na tribunách v Brazílii měly ženy vyšší zastoupení, než jsme zvyklí z Evropy
Fandím našim! V publiku měli při finále Poháru FIFA nebyla nouze o ženský půvab.
Brazilský gólman Júlio César vyráží penaltu Forlána v semifinále Poháru FIFA. Brazílie vyhrála 2:1 a slaví postup do finále
5
Fotogalerie

S blížícím se světovým šampionátem ve fotbale navázala Mezinárodní federace fotbalových asociací (FIFA) partnerství s čínským výrobcem televizorů a bílé techniky Hisense.

Čínská Hisense doplní McDonald’s a Budweiser v roli oficiálních sponzorů fotbalového šampionátu, který se v Rusku uskuteční příští rok. Logo Hisense se tak bude objevovat na LED panelech podél hřiště a u časomíry televizních přenosů.

Korporace finanční aspekty dohody nezveřejnila, avšak agentura Bloomberg její hodnotu vyčísluje v řádu stovek milionů dolarů. Bloomberg připomíná, že poté, kdy čínský prezident Si Ťin-pching učinil z rozvoje fotbalu v nejlidnatější zemi světa jednu z národních priorit, mají tamní firmy o fotbalový sponsoring eminentní zájem.

Hisense je totiž již druhou čínskou firmou, s níž FIFA od skončení posledního šampionátu v Brazílii před třemi lety navázala spolupráci.

Tou první byla skupina Wanda miliardáře Wanga Ťien-lina která se loni s FIFA dohodla na partnerství až do roku 2030. Wanda se však v hierarchii sponzorství nachází o stupeň výše než výrobce televizorů a bílé techniky Hisense, který je partnerem prostředního řádu (FIFA rozlišuje tři úrovně sponzorství). Známý je i v Česku, na konci roku 2015 začal vyrábět televizní obrazovky v Plzni.

Jak upozorňuje agentura Bloomberg, pro FIFU je čínský kapitál vítanou injekcí. Mezinárodní federace fotbalových asociací se od korupčního skandálu, po němž před dvěma lety rezignoval někdejší šéf Sepp Blatter, potýká s odlivem sponzorů. Zatímco nyní má 14 měsíců před začátkem mistrovství v Rusku celkem devět partnerů, v době zahájení brazilského šampionátu bylo toto číslo téměř dvojnásobné.

Video placeholde
VIDEOBLOG: Proč je rozšíření fotbalového MS dobrý nápad • iSport TV