Gucci ve vedení. Hodnota sektoru luxusních značek roste rychleji než kteréhokoliv dalšího

Gucci

Gucci Zdroj: profimedia.cz

Gucci a Louis Vuitton patří k nejrychleji rostoucím značkám na světě. Celkově vzrostla hodnota luxusního odvětví módy a doplňků v porovnání s rokem 2017 o 42 procent. Vyplývá to z pravidelné studie agentury Interbrand.

Sektor luxusních módních značek současně podle indexu Interbrandu tvoří nejrychleji rostoucímu odvětví vůbec. Hodnota značky Gucci například podle něj rostla více než jakákoliv jiná. Za poslední rok to bylo o 30 procent na 12,9 miliardy dolarů. Další z luxusních značek Louis Vuitton zaznamenal zvýšení své hodnoty o 23 procent na 28,2 miliardy dolarů.

Mezi drahé značky, které zažily snový vzestup během posledního roku, patří také Chanel. Interbrand při sestavování žebříčku nevychází jen z finančních výsledků firem, ale snaží se podle CNBC brát v potaz i to, jak známá loga samy o sobě dokáží ovlivnit rozhodování spotřebitelů. S tím přímo souvisí i výše marží.

Luxusní značky jsou v současnosti úspěšné i proto, že dokázaly dobře reagovat na aktuální trendy. „Podařilo se jim ponořit se do současné kultury. Zároveň si tyto společnosti zachovaly autenticitu a úroveň exkluzivity a učinily své výrobky lákavější pro více zákazníků,“ cituje zprávu agentury Interbrand web CNBC. Agentura zmiňuje i jména, která stojí za jejich úspěchem. U společnosti Gucci je to tvůrčí ředitel Alessandro Michele. U Louis Vuitton pak designér Virgil Abloh. 

Nejhodnotnější značkou světa zůstává i nadále Apple, která jako první společnost v historii překonala hranici jednoho bilionu dolarů. Následují jej společnosti Google a Amazon.

Speak Visually. Create a presentation with Visme