Hoteliéři nabádají hosty: Obcházejte rezervační portály
„Věříme, že také čeští hoteliéři se přidají k této společné aktivitě, jejímž cílem je zajistit co největší objem realizovaných rezervací přes vlastní komunikační cesty a tím snížit distribuční náklady,“ uvedl prezident asociace Václav Stárek. Kampaň bude probíhat především v zapojených hotelech, bude mít podobu například informací na nerušenkách. „Nic to nestojí, jde hlavně o komunikaci s hostem. A možná je to krok k dalším společným aktivitám,“ doplnil Stárek.
Hotely přitom nepopírají, že velké mezinárodní portály typu Booking.com nebo HRS jako distribuční kanál potřebují. V Praze se jejich podíl na všech rezervacích počítá na desítky procent.
Hoteliérům ale vadí řada omezení i výše provize. Podle sdělení jednoho z významných českých hoteliérů se v české metropoli provize pohybuje až kolem 30 procent, pokud hotel chce být viděn a nezapadnout ve výsledcích na posledních místech.
Portály zároveň vyžadují, aby hotel měl stejnou cenu i na svých stránkách. Hotel tudíž sám nemůže nabízet nižší ceny, i když by ve výsledku vydělal oproti prodeji přes Booking více. To se obchází nejrůznějšími vouchery či kódy na slevu.
Podnikatelé si nedělají iluze, že by kampaní nějak zásadně změnili poměr sil na trhu. Jde prý spíše o to ukázat, že umějí táhnout za jeden provaz.