Hotely Barceló se mění na Occidental, i v Praze
Španělský hotelový řetězec Barceló Hotel Group přišel s největší proměnou svých značek za 85 let existence firmy. Změna názvů některých hotelů a vizuálního stylu má proběhnout ještě do konce března. Řetězec expanduje se svou novou značkou Occidental, pod kterou mají být zahrnuty snadno dostupné služby především pro obchodní klientelu.
Proměnou tak projdou i dva hotely v Praze 4 a Praze 5, které místo značky Barceló ponesou nově označení Occidental Praha a Occidental Praha Five. Původní název i logo si naopak podrží na turisty zaměřený Barceló Old Town v centru Prahy a také Barceló Brno Palace.
Značku Barceló mají nést do budoucna právě hotely zaměřené na turisty na lukrativních adresách. Portfolio řetězce doplňují ještě Royal Hideway pro nejbohatší klienty a přímořské hotely Allegro. „Nové čtyři kategorie umožňují otevírat nové hotely i v destinacích, kde již Barceló své hotely má, a ještě více tu expandovat. Nové rozdělení nám zároveň otevře dveře do dalších zemí světa,“ uvedl tuzemský šéf sítě Alejandro Martín Álvarez.
Pokud jde o rozšiřování sítě, má Barceló Group za sebou nejúspěšnější rok za poslední desetiletí. V řetězci přibylo 12 nových hotelů s 1923 pokoji, hlavní akvizice se udály ve Španělsku, na Kanárských ostrovech, v Panamě a v Mexiku. V Praze firma otevřela loni pětihvězdičkový Occidental Praha Wilson na Václavském náměstí.
Další rozšíření plánuje skupina v Číně, kde se spojila s tamním gigantem Plateno. Barceló Group byla založena v roce 1931 na Mallorce jako rodinná firma. Dnes má přes 108 hotelů s 38 tisíci pokoji ve dvaceti zemích, provozuje také vlastní leteckou společnost Evelop Airlines. Svůj první mezinárodní hotel otevřela firma v roce 1993 v Praze.