Alexandria chce nakupovat cestovní kanceláře a hotely

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: businessinsider.com

Ilustrační foto
2
Fotogalerie

Po podzimním nákupu polské cestovní kanceláře Net Holiday má majitel Alexandria Group Alexandr Pavlov chuť na další akvizice. Rád by do skupiny začlenil ještě alespoň jednu českou a jednu německou kancelář, rozšířit chce rovněž svou hotelovou síť. Odhaduje, že v příštích pěti letech by mohl investovat miliardu korun.

„Něco máme připraveno, něco si ještě připravíme, nebude to tak, že bychom vydali vše najednou,“ uvedl Pavlov. Společnost podle něj začala vést jednání o koupi cestovní kanceláře například v Bavorsku. „Máme chuť mimo jiné i proto, že ta polská akvizice funguje výborně a jsme trochu namlsaní,“ doplnil podnikatel.

Alexandria Group podle něj už letos pociťuje efekty spojení s Poláky například při vytěžování hotelů v Bulharsku. Skupina na pobřeží Černého moře vlastní tři hotely a další tři si pronajímá. Cílem expanze hotelové sítě je ale Řecko. Do pěti let by tam Pavlov rád pořídil nejméně další dva hotely.

„Velmi intenzivně v Řecku jednáme, ale z hlediska investování je to extrémně složitá země. Je tam spousta pravidel a byrokratických překážek, které rozvoj brzdí. Cestovní ruch tam ale má ohromný potenciál,“ myslí si podnikatel. Akvizice bude skupina financovat mixem složeným především z nerozděleného zisku z minulých let, dalších vlastních zdrojů a v malém měřítku i externích zdrojů.

Základním kamenem Alexandria Group je jedna z největších českých cestovních kanceláří CK Alexandria. Konsolidované tržby podle mezinárodních účetních standardů za rok 2015 dosáhly 1,05 miliardy korun. Očekávané tržby skupiny za rok 2017, první rok po začlenění Net Holiday, by měly dosáhnout 2,1 miliardy korun.