Invia poprvé utržila víc než čtyři miliardy, chystá vlastní kancelář v Číně

Dovolená na zaplněné pláži u moře.

Dovolená na zaplněné pláži u moře. Zdroj: ctk

Největší internetový prodejce zájezdů Invia.cz má za sebou úspěšný rok. Loni podle auditovaných výsledků prodal zájezdy a další služby za 4,26 miliardy korun. Poprvé se tak v tržbách přehoupl přes hranici čtyř miliard, když předloni se prodeje zastavily na sumě 3,4 miliardy. Počet zákazníků vzrostl meziročně téměř o čtvrtinu na 322 tisíc. Deníku E15 to řekl zakladatel a generální ředitel Invie Michal Drozd.

Firma počítala s dalším růstem i pro letošní rok, kvůli krizi v některých destinacích, ale musela své plány přehodnotit. Vedení Invie by nyní rádo dosáhlo alespoň stagnace. „Bude to opravdu těžké. Odhaduji, že obecně na trhu je pokles přes deset procent,“ řekl Drozd.

Největší propad zaznamenala agentura u prodejů do Turecka, nedaří se ani Egyptu či Tunisu. V letoviscích jiných zemí je naopak přetlak. „Máme větší množství objednávek než loni, je ale trošku problematické ty objednávky zobchodovat, protože některé hotely jsou vyprodané,“ doplnil Drozd.

V popředí jeho zájmu je přitom v posledních měsících Čína. Invia si na tamním trhu nechala zaregistrovat svou značku a připravuje založení vlastní čínské kanceláře. S podporou čínských investorů ze skupiny CEFC chce na přelomu roku začít nabízet zájezdové balíčky do Evropy čínským turistům.

„Máme už připravené a naceněné první zájezdy. Naší ambicí je být tady jedničkou na příjezdovou turistiku z Číny, do tří let bychom se rádi dostali na sto tisíc klientů ročně,“ doplnil Drozd.

Invia působí v celém středoevropském regionu, její tržby za Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Polsko činí zhruba sedm miliard korun. Letos na jaře firmu převzala od polských fondů MCI skupina Rockaway, která postupuje v součinnosti s čínskou CEFC.

Rozhovor s šéfem Invie Michalem Drozdem si můžete přečíst v pondělním vydání deníku E15