Kvůli e-shopům americké pošťáky častěji napadají psi

Americký pošťák, ilustrační foto

Americký pošťák, ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Americké poštovní schránky, ilustrační foto
2
Fotogalerie

Pokud měl rozvoj internetu pro americkou poštu kromě řady zjevných nevýhod jednu dobrou stránku, pak to bylo lepší zdraví jejich doručovatelů. S klesajícím počtem zásilek klesal i počet zranění, které pošťákům způsobili psi. Nárůst zájmu o online nakupování, ale zaměstnance americké pošty United States Postal Service vrací do ulic i do rukou lékařů. Pošta tak tratí miliony na zdravotních náhradách.

Klesající počet listovních zásilek se snaží řada pošt na celém světe nahradit doručováním balíků, jejichž množství díky e-shopům roste. Mezi lety 2008 až 2016 klesl počet dopisů, které ročně doručí americká pošta ze 91 miliard na 61 miliard. Ve stejném období ale počet doručených balíků vrost z 3,3 miliardy na 5,2 miliardy.

Tenhle vývoj, ale pro americké doručovatele přinesl problém, jak upozorňuje magazín The Economist – větší počet zranění způsobených psy, jelikož v balíky musí doručovatelé častěji chodit až ke dveřím domů a bytů. Zatímco v roce 2013 napadli psi tamní pošťáky 5581krát, v roce 2016 to už bylo 6755krát.

To je problém nejen pro zaměstnance, ale i pro celou společnost. United States Postal Service musela loni vyplatit 2,8 milionů dolarů v zdravotních náhradách. Aby těmto nákladům předešla, požádala pošta zákazníky, aby psy před otevřením dveří zavřeli do jiné místnosti a majitelé problematických domácích miláčků musí své zásilky vyzvedávat přímo na poště.

V roce 2015 spustila také aplikaci pro své zaměstnance, která je upozorňuje na domy, kde číhá nebezpečí.