Podle dat zveřejněných Unií filmových distributorů od počátku května do konce srpna navštívilo kino 3,6 milionu diváků. To je o celý milion diváků méně než v rekordním roce 2010 a o tři sta tisíc méně než během loňského, spíše podprůměrně výkonného léta. Na druhé straně tržby se meziročně zvýšily o 11 a půl milionu korun na 457,6 milionu korun.
Letošek tak potvrdil několik trendů. Distributoři během léta cílí především na mladší věkové skupiny – děti a dospívající. Právě ony jsou ochotny investovat vyšší částky za filmový zážitek v podobě 3D projekcí. Z pěti nejúspěšnějších filmů léta jsou hned čtyři distribuované ve 3D. A čtyři z nich také cílí na dětské a teenagerské publikum. V důsledku toho letošek nejspíš bude prvním rokem v historii českých kin, kdy průměrná cena lístku překročí hranici 120 korun. Tuto částku průměrná cena pokořila během všech měsíců roku.
V průběhu letní sezony však chyběl hit pro starší diváky. Do kin vstoupilo málo tuzemských děl, jež tradičně bývají navštěvovány právě diváky starších cílových skupin. Z nich uspěl pouze Revival, jehož návštěvnost překročila 200 tisíc diváků. Problémy měly také zahraniční filmy pro dospělejší publikum, především akční snímky.
Důležitou zprávou o tuzemském publiku je také fakt, že v Česku zklamaly stejné filmy jako ve světě (Osamělý jezdec a Po zániku Země).
Letní sezona v českých kinech|