Týden testování a ostrý provoz. E-shop nejvýdělečnějšího tuzemského kamenného obchodníka je na světě. V nabídce bude dvakrát týdně pouze spotřební zboží, které se o týden později objeví i v prodejnách.
Lidl také po spekulacích na svých webových stránkách při diskusi se zákazníky přiznal, že “nákup potravin on-line do budoucna v plánu není, protože si myslíme, že potraviny do e-shopu nepatří”. Posléze svou odpověď upravil. "Nabídku potravin v e-shopu v tuto chvíli neplánujeme. Začínáme se spotřebním zbožím," uvedl.
Tomáš Drtina, šéf tuzemské poradenské skupiny GfK říká, že prodej potravin on-line je skutečně hodně složité hlavně kvůli distribuci. “Dostat objednané potraviny kompletní, čerstvé a v přesný čas na přesné místo je hodně drahé a řadu e-shopů to brzdí v jejich expanzi,” vysvětluje Drtina v magazínu E15 Premium Sámoška 4.0.
Do rozvozu potravin se tak vedle Teska pustily už jen nyní fúzující Kolonial a Košík a Rohlik.cz Tomáše Čupra.
Češi ale celkem při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit.
Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř 11 procent.