Haribo slaví vítězství ve známkoprávním sporu, ale Lindt se svého medvídka nevzdává a chystá odvolání. Mohou si zákazníci poplést medvídka Haribo s medvídkem Lindt? Německý soud řekl, že ano a dal za pravdu žalující společnosti Haribo, která má na slovní spojení Golden Bear patent. Lindtu tak hrozí, že bude muset přestat vyrábět své zlaté medvídky Lindt Teddy.
Haribo se u soudu odvolávalo na nezávislý průzkum trhu, ve kterém 95 procent spotřebitelů odpovědělo, že ochrannou známku „Golden Bears“ zná a spojuje si jí právě se želatinovými medvídky společnosti. „Do značky Golden Beers jsme dali hodně peněz, času i lásky a proto jsme rádi, že soud rozhodl ve prospěch spotřebitelů, kteří mohou být zmateni,“ řekl pro Welt.de Alexander Kukla, mluvčí Hariba.
Lindt u soudu neúspěšně argumentoval tím, že medvídek je obvyklá postava a zejména u sladkostí běžně používaný design. Také zlatá barva podle vyjádření Lindt není neobvyklá, zvláště ne ve vánoční sezóně. S těmito argumenty však Lindt neuspěl.
Verdikt ještě není konečný. Společnost Lindt Sprüngli se odvolá. „Chceme aby celou situaci rozhodla poslední instance,“ řekla Sylvia Kälin, mluvčí švýcarské centrály.
Želatinový medvídek Haribo (vpravo) a několikanásobně větší čokoládový medvídek Lindt, který se mu podle soudu příliš podobá | Želatinový medvídek Haribo (vpravo) a několikanásobně větší čokoládový medvídek Lindt, který se mu podle soudu příliš podobá