Lindt prohrál spor o medvídka, jediný pravý je Haribo

Haribo slaví vítězství ve známkoprávním sporu, ale Lindt se svého medvídka nevzdává a chystá odvolání. Mohou si zákazníci poplést medvídka Haribo s medvídkem Lindt? Německý soud řekl, že ano a dal za pravdu žalující společnosti Haribo, která má na slovní spojení Golden Bear patent. Lindtu tak hrozí, že bude muset přestat vyrábět své zlaté medvídky Lindt Teddy.
Haribo se u soudu odvolávalo na nezávislý průzkum trhu, ve kterém 95 procent spotřebitelů odpovědělo, že ochrannou známku „Golden Bears“ zná a spojuje si jí právě se želatinovými medvídky společnosti. „Do značky Golden Beers jsme dali hodně peněz, času i lásky a proto jsme rádi, že soud rozhodl ve prospěch spotřebitelů, kteří mohou být zmateni,“ řekl pro Welt.de Alexander Kukla, mluvčí Hariba.
Lindt u soudu neúspěšně argumentoval tím, že medvídek je obvyklá postava a zejména u sladkostí běžně používaný design. Také zlatá barva podle vyjádření Lindt není neobvyklá, zvláště ne ve vánoční sezóně. S těmito argumenty však Lindt neuspěl.
Verdikt ještě není konečný. Společnost Lindt Sprüngli se odvolá. „Chceme aby celou situaci rozhodla poslední instance,“ řekla Sylvia Kälin, mluvčí švýcarské centrály.