Včera reportoval výsledky italský módní dům Prada. Ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o třicet procent na 122 milionů eur, prodeje narostly o 35 procent na 2,34 miliardy eur. Domy jako Prada profitují z toho, že poptávka po nejprestižnějším zboží z řad bohatých Evropanů příliš neslábne, navíc se podstatně zvyšuje ze strany čínských zákazníků či bohatých z ostatních rozvíjejících se trhů. Prodeje Prady rostly na všech trzích podle údajů firmy o minimálně dvacet procent, v asijsko-pacifickém regionu ale přidaly o 41 procent.
Akcie luxusních výrobců mají i poměrně slušné výhledy. Například investiční banka Goldman Sachs nedávno zvýšila doporučení na francouzský konglomerát Louis Vuitton Moet Hennessy. Akcie nyní stojí 138 eur, nové nákupní doporučení je s cílovou cenou 197 eur. Goldman Sachs sází na to, že firmě pojedou prodeje hlavně v divizi luxusních nápojů a také šperků a hodinek.
Letošní vývoj akcií Prady |
Na růst cen akcií luxusních značek se chytají i tuzemské banky. Česká Raiffeisenbank nedávno přišla v sekci privátního bankovnictví s investičním certifikátem na akcie firem LVMH, BMW, Burberry a Richemont (kam patří například klenotník Cartier). Podle mluvčího Raiffeisenbank byl o emisi enormní zájem, v hodnotě 75 milionů korun se vyprodala během tří dnů, takže banka upisuje novou.
„Pro investice hovoří i fakt, že tyto tradiční luxusní značky často vyplácejí i zajímavé dividendy, což je příklad takových firem, jako jsou Hugo Boss či PPR, do jehož portfolia patří třeba Gucci nebo Yves Saint Laurent,“ řekl Petr Vitásek, šéf privátního bankovnictví Friedrich Wilhelm Raiffeisen.