McDonald's v Česku loni utržil téměř 4,4 miliardy

McDonald's

McDonald's Zdroj: CC BY 2.0: MIKI Yoshihito

Řetězci rychlého občerstvení McDonald´s loni v Česku vzrostly tržby o 4,6 procenta na téměř 4,4 miliardy korun. Důvodem vyšších prodejů je kromě tradičních hamburgerů a hranolek i rostoucí zájem o kavárenský sortiment a snídaňová menu. Zisk nebo ztrátu za loňský rok společnost neuvedla.

„Česko pro společnost představuje stabilní trh. Již několik let po sobě zde roční tržby přesahují částku čtyři miliardy korun,“ uvedl generální ředitel McDonald ́s ČR Tomasz Rogacz. Pod značkou McDonald´s působí v Česku 93 restaurací, ve kterých se loni prodaly téměř tři miliony kilogramů hranolek a hamburgery z celkem 1,6 milionu kilogramů hovězího masa.

Celosvětově provozuje společnost 36 tisíc restaurací ve stovce zemí světa. V České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR a nyní hledá dalších 300 zaměstnanců na hlavní i vedlejší pracovní poměr.

McDonald's zvýšil tržby i zisk, pomohly celodenní snídaně
Americká společnost McDonald's ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila čistý zisk meziročně o deset procent na 1,21 miliardy dolarů (30,1 miliardy korun). Největšímu světovému řetězci restaurací s rychlým občerstvením pomohlo zavedení celodenní snídaně na americkém trhu, ke zlepšení přispěl i silný růst na trzích jako je Rusko a Čína.

Celosvětové tržby v restauracích, které existují alespoň rok a dají se tedy srovnávat, se ve čtvrtletí zvýšily o pět procent. Analytici v průzkumu společnosti Consensus Metrix v průměru očekávali jejich nárůst o 3,2 procenta.

Ve Spojených státech se tržby v restauracích otevřených déle než 13 měsíců zvýšily o 5,7 procenta. Firma, které roste další konkurence v podobě řetězců Chipotle Mexican Grill a Shake Shack, se snaží získat nové strávníky a v říjnu začala ve svých amerických restauracích nabízet snídaňové menu po celý den.