Mezi cizí kavárníky se tlačí plzeňská síť CrossCafe | E15.cz

Mezi cizí kavárníky se tlačí plzeňská síť CrossCafe

Zatím Čechy. Kavárenský řetězec CrossCafe otevře do konce roku svoji pátou pražskou provozovnu. Šest dalších má v Plzni a na příští rok plánuje expanzi dál na západ i sever Čech
Zatím Čechy. Kavárenský řetězec CrossCafe otevře do konce roku svoji pátou pražskou provozovnu. Šest dalších má v Plzni a na příští rok plánuje expanzi dál na západ i sever Čech
• 
ZDROJ: E15 Anna Vackova

Denisa Novotná

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Mezinárodním kavárenským řetězcům roste konkurence. Na pražském trhu se zabydluje plzeňská síť CrossCafe. Metropole je prvním městem, kam regionální firma expanduje. Do konce roku otevře v centru svoji pátou pražskou provozovnu. Šest dalších má v obchodních komplexech i na frekventovaných ulicích v Plzni.

Na příští rok plánuje CrossCafe rozšíření dál na západ i sever Čech. Loni začala firma CrossCafe original nabízet prodej franšízových licencí a dnes funguje výhradně na principu franšízingu. „Zkušenosti máme jak ze strany franšízanta díky licenci na restaurace Potrefená Husa, tak ze strany franšízora v konceptu CrossCafe,“ říká jednatel firmy Martin Lomický. Podle serveru franchisinginfo. cz ale zatím váhá s expanzí na Moravu. „Veškeré produkty jsou bez přidání aditiv a konzervantů. Cesta z plzeňské výrobny na Moravu by trvala hodiny. Produkty by to nemusely ustát. V budoucnu tento problém zřejmě vyřeší další výrobna na Moravě,“ vysvětlil ředitel CrossCafe Luboš Martínek.

Do konkurenčního boje se CrossCafe vydává s nižšími cenami, než jaké mají velké řetězce. Šlapat na paty bude hlavně britské síti Costa Coffee, která má po letošním převzetí polského řetězce Coffeeheaven dvacet provozoven a je jedničkou na tuzemském trhu před rovněž expandující středoevropskou sítí s rakouským majitelem Coffee & Co. a americkým Starbucksem.

Trh se zahušťuje i díky obchodníkům, kteří nabízejí posezení u kávy, i když nejde vyloženě o kavárenské řetězce. Nejsilnější je německé Tchibo, nabízející ke spotřebnímu zbočtvrt ží a kávovému sortimentu i hotovou kávu a sladké pečivo.

Majitel tuzemské franšízy Costa Coffee, společnost HDS Retail, v Česku vlastní i master franšízu francouzských pekařství Paul. V Praze otevřela minulý měsíc pátou pobočku s posezením v tradičním rustikálním designu a na jaro chystá další provozovnu.
V březnu má být v ostravském centru Nová Karolina otevřena také první kavárna tuzemského konceptu Výtopna. Interiér má na rozdíl od restaurací s vláčky připomínat ponorku v duchu knížek Julese Verna.

Autor: Denisa Novotná

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah