Mezi cizí kavárníky se tlačí plzeňská síť CrossCafe

Zatím Čechy. Kavárenský řetězec CrossCafe otevře do konce roku svoji pátou pražskou provozovnu. Šest dalších má v Plzni a na příští rok plánuje expanzi dál na západ i sever Čech

Zatím Čechy. Kavárenský řetězec CrossCafe otevře do konce roku svoji pátou pražskou provozovnu. Šest dalších má v Plzni a na příští rok plánuje expanzi dál na západ i sever Čech Zdroj: E15 Anna Vackova

Mezinárodním kavárenským řetězcům roste konkurence. Na pražském trhu se zabydluje plzeňská síť CrossCafe. Metropole je prvním městem, kam regionální firma expanduje. Do konce roku otevře v centru svoji pátou pražskou provozovnu. Šest dalších má v obchodních komplexech i na frekventovaných ulicích v Plzni.

Na příští rok plánuje CrossCafe rozšíření dál na západ i sever Čech. Loni začala firma CrossCafe original nabízet prodej franšízových licencí a dnes funguje výhradně na principu franšízingu. „Zkušenosti máme jak ze strany franšízanta díky licenci na restaurace Potrefená Husa, tak ze strany franšízora v konceptu CrossCafe,“ říká jednatel firmy Martin Lomický. Podle serveru franchisinginfo. cz ale zatím váhá s expanzí na Moravu. „Veškeré produkty jsou bez přidání aditiv a konzervantů. Cesta z plzeňské výrobny na Moravu by trvala hodiny. Produkty by to nemusely ustát. V budoucnu tento problém zřejmě vyřeší další výrobna na Moravě,“ vysvětlil ředitel CrossCafe Luboš Martínek.

Do konkurenčního boje se CrossCafe vydává s nižšími cenami, než jaké mají velké řetězce. Šlapat na paty bude hlavně britské síti Costa Coffee, která má po letošním převzetí polského řetězce Coffeeheaven dvacet provozoven a je jedničkou na tuzemském trhu před rovněž expandující středoevropskou sítí s rakouským majitelem Coffee & Co. a americkým Starbucksem.

Trh se zahušťuje i díky obchodníkům, kteří nabízejí posezení u kávy, i když nejde vyloženě o kavárenské řetězce. Nejsilnější je německé Tchibo, nabízející ke spotřebnímu zbočtvrt ží a kávovému sortimentu i hotovou kávu a sladké pečivo.

Majitel tuzemské franšízy Costa Coffee, společnost HDS Retail, v Česku vlastní i master franšízu francouzských pekařství Paul. V Praze otevřela minulý měsíc pátou pobočku s posezením v tradičním rustikálním designu a na jaro chystá další provozovnu.
V březnu má být v ostravském centru Nová Karolina otevřena také první kavárna tuzemského konceptu Výtopna. Interiér má na rozdíl od restaurací s vláčky připomínat ponorku v duchu knížek Julese Verna.