Již včera večer v devět hodin místního času stála před obchodem Best Buy na Manhattanu fronta asi 300 lidí, která rychle narůstala. Zákazníci čekali například na 40 palcový televizor Toshiba za „baťovskou“ cenu 179,99 dolarů či tablet Acer za 250 dolarů. V obou případech jde o slevy několika desítek procent. Čekal na ně i José Sanchez. „Každá penny, kterou ušetříte, je vydělaná penny. Best Buy má obvykle největší slevy,“ vysvětlil serveru Market Watch muž stojící v první řadě.
OBRAZEM: Nákupní horečka zachvátila USATradičně ve velkém se nakupovaly televizory |
Někteří ale z letošních slev nejdou zdaleka tak nadšení. Howard Werten, který nevynechal žádný „Černý pátek“ v posledních deseti letech, tvrdí, že ten letošní bude jeho poslední. „Nejsou tu žádné cenové trháky,“ říká muž živící se jako technologický konzultant. „Z Elektroniky se stala komodita. A cokoli, co je komoditou, můžete koupit online. Nemám pocit, že bych tu nakupoval tak výhodně jako dříve,“ dodal. Přesto byl před obchodem ochoten strávit noc, někteří další lidé si s sebou přinesli i stany.
Brány řetězců se letos otevřely nezvykle brzy. Například Walmart zahájil předvánoční výprodej už ve čtvrtek v osm hodin večer. Na stejnou hodinu načasovalo otevření i hračkářství Toys R Us. To, že musí do práce dříve než obvykle a opustit své rodiny během jednoho z nejdůležitějších amerických svátků, vedlo některé zaměstnance Walmartu protestu. Místní stávky postupně propukaly v Miami, Dallasu v menších městech ve Wisconsinu.
Národní maloobchodní federace očekává, že během prvního víkendu slev víkendu do obchodů dorazí 147 milionů Američanů. To je o několik milionů méně než loni, kdy slevy nalákaly 152 milionů lidí.