Počítače, notebooky a počítačové doplňky koupily na internetu v posledních 12 měsících přes dvě pětiny zákazníků. Dvojkou v sortimentu je, podobně jako v předchozím období, oblečení a obuv. Podle průzkumu zajímavý růst letos zaznamenalo sportovní vybavení, kosmetika a drogerie a doplňky, šperky či hodinky, které v porovnání s loňským výzkumem pořídilo přes internet více lidí. Naopak nákup filmů a videa poklesl o čtvrtinu.
Graf 1: Jaké zboží lidé nejvíce nakupují přes internet
Při platbě zákazníci nejčastěji využívají dobírku. „Té dávají lidé přednost pro pocit větší kontroly a bezpečnosti, dle motta 'z ruky do ruky',“ uvádí průzkum. Letos tak platilo 41 procent respondentů, bankovním převodem platila čtvrtina zákazníků. Ke slovu se ale dostávají i platby kartou. Jako nejvíce využívaný způsob platby jej letos uvedlo 14 procent uživatelů. Lidé rovněž oceňují možnost platit při převzetí na pobočce.
Graf 2: Jakým způsobem lidé platí zboží zakoupené přes internet
Nakupování na internetu je doménou mladších uživatelů internetu se středním nebo vysokoškolským vzděláním. Frekvence nakupování se citelně zmenšuje u věkové kategorie nad 55 let. Muži nakupují na internetu srovnatelně často jako ženy, ale celkově utratili přes internet více peněz než ženy.