Nová auta už Loudovi nestačí. Po rekordním výnosu chce byznys znásobit prodejem ojetin

Pavel Louda, Louda Auto

Pavel Louda, Louda Auto Zdroj: E15 Michael Tomeš

Pavel Louda, Louda Auto
Pavel Louda, Louda Auto
Pavel Louda, Louda Auto
4
Fotogalerie

Vysokou poptávku po nových i ojetých vozech loni vytěžil i jeden z největších českých obchodníků s automobily, společnost Louda Auto. Největší prodejce aut značek Škoda Auto a Hyundai na tuzemském trhu loni podle předběžných odhadů dosáhl rekordních tržeb ve výši 7,5 miliardy korun. V rozhovoru pro deník E15 to sdělil majitel firmy Pavel Louda. Podniku se však nepříjemně prodražuje stavba údajně největší evropské prodejny ojetin u Poděbrad, do níž investuje v době, kdy se řada společností soustřeďuje spíše na online obchod s ojetými vozy a s daty o nich.

V síti 28 autosalonů Loudy si Češi loni pořídili přes deset tisíc nových aut, meziročně o třetinu více. „Auditované účetní výkazy bychom měli mít hotové v polovině roku, tržby firmy Louda Auto se nicméně pohybovaly okolo 7,5 miliardy. Očekávám tedy historicky rekordní rok. Ne díky nečekaným vlivům, ale díky růstu naší společnosti, ke kterému koncem loňska přispěl i nákup tří obchodníků s automobily od Czechoslovak Group (CSG),“ řekl majitel Pavel Louda.

Naráží tím na akvizici společností Hyundai Centrum Praha, která je největším prodejcem vozů Hyundai v Česku, Hyundai Centrum České Budějovice a Car Star Praha, což je druhý nejvýznamnější prodejce automobilů Mazda v Česku. Součástí transakce byl i nákup trojice firem Car Star Immo, Car Star Fleet a Whare factory, jež se zabývají pronájmem nemovitostí. Holding CSG už dříve uvedl, že všech šest uvedených firem předloni utržilo téměř 1,5 miliardy.

Stejně jako nemálo dalších obchodníků s auty se chce i Louda více zaměřit na bující byznys s ojetými vozy. Přiznává, že v tomto segmentu on i další česká dealerství zaostávají za násobně silnější konkurencí. V Česku se ročně prodá zhruba třikrát víc ojetin než nových vozů, těch z druhé ruky si Češi jen loni pořídili 738 tisíc. Potenciál sekundárního trhu zatím Loudova síť nedokáže využít, loni zobchodovala 4,5 tisíce aut, započítává ale i ty vozy, které prodalo Hyundai Centrum, jež Louda akvíroval až v závěru loňského roku. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!