Pořadatelé předváděcích akcí vymysleli další trik, vydělá jim tisíce

Nádobí

Nádobí Zdroj: Miroslav Chaloupka

Snaží se být vždy krok před kontrolami, organizátoři předváděcích akcí vymysleli další trik, jak ošálit důvěřivé zákazníky. Klienty na předváděcí akci přesvědčí k uzavření hlavní smlouvy. Kromě ní zákazník uzavírá ještě zprostředkovatelskou smlouvu s jiným subjektem, o té ale už netuší. Upozornil na to časopis dTest.

Pořadatelé spoléhají na to, že když senioři odstoupí pouze od hlavní smlouvy na zprostředkovatelskou zapomenou, čímž se připraví o možnost získání finančních prostředků v řádu stokorun nazpět.

„I v případě, že od této druhé smlouvy zákazníci včas a řádně odstoupí, šance na vrácení peněz je minimální, protože jako zprostředkovatelé vystupují obtížně dohledatelní lidé,“ uvedl vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený.

Podle nedávného vyjádření Evropského spotřebitelského centra přišli organizátoři předváděcích akcí také na nový způsob, jak se vyhnout kontrolám a vzrůstajícímu odporu české veřejnosti vůči těmto akcím. Své zákazníky vozí na předváděcí prodejní akce do zahraničí mimo země EU.

Česká obchodní inspekce udělila od ledna do května organizátorům předváděcích akcí pokuty za 10,3 milionu korun. Objem sankcí i jejich počet roste, loni za stejné období výše sankcí činila 1,9 milionu korun.