Předplatné je novým hitem v nakupování

Nakupování

Nakupování Zdroj: profimedia.cz

Předplatitelské služby dnes nabízejí prodejci vína i kondomů.

Klasické předplatné se dnes už nesoustřeďuje jen na mediální tituly. Ale prakticky téměř na všechno. Ať už za tím stojí lenost nebo časová vytíženost moderního spotřebitele, předplaceným zásilkovým službám se daří a expandují do dalších a dalších oborů.

Dnes když jde po ulici perfektně oblečený gentleman, může to znamenat tři věci. Má skvělý vkus, někdo v jeho okolí má skvělý vkus anebo se stal předplatitelem dobré služby. Takové, kde mu stylista každý měsíc vybere oblečení, zabalí jej do hezké krabice a pošle domů. Muž ušetří čas s chozením po obchodech a zároveň má stále co na sebe.

A ačkoliv se může zdát, že muži jsou rozhodně vděčnějšími konzumenty takových služeb, na podobný servis si už pomalu zvykají také ženy. Nechávají si takto naslepo posílat třeba kosmetiku. Nejde ale jen o oblečení či make-up, jak ilustruje i nadpis článku v americkém magazínu Wired: „Od kávy až po kondomy. Předplatitelské služby jsou tu už pro každého.“

Na tuto rychle rostoucí oblast si posvítila i známá konzultantská společnost McKinsey & Co. Podle její analýzy využívá v současnosti minimálně jednu předplatitelskou službu už 15 procent Američanů, tržby podnikatelů v předplatitelském oboru navíc rostou posledních pět let každým rokem o 100 procent. K nejoblíbenějším službám celosvětově patří například Amazon Subscribe & Save se spotřebním zbožím nebo Dollar Shave Club s holicími potřebami. Zasílá se ale také například víno, čisticí prostředky, knihy nebo třeba jen neurčitě definované „roztomilé věci“.

Lidé nepochybně milují dárky a překvapení i v dospělém věku, a tak jsou klidně ochotní platit za zajíce v pytli. A to je pak velká příležitost pro podnikatele všeho druhu.