Průzkum: Call centra letos utrží 1,5 miliardy korun

call centrum

call centrum Zdroj: profimedia.cz

Firmy nabízející služby externích call center letos uskuteční 85 milionů hovorů a utrží 1,5 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ), jejímiž členy jsou i call centra.

V Česku podle asociace působí sedm desítek externích call center s více než patnácti operátory. Desítka největších z nich, tedy takových, které nabízejí kapacity externím zákazníkům, má průměrně 229 operátorů. Jejich služeb nejvíce využívají firmy z oblasti finančních služeb, jako jsou banky, pojišťovny nebo penzijní fondy, ale také telekomunikační společnosti či dodavatelé energií a vody.

„Podíl práce ve prospěch dodavatelů plynu, vody a energie v posledním roce razantně vzrostl díky uvolnění trhu s energiemi a nástupu nových dodavatelů elektřiny a plynu,“ uvedl ředitel asociace Tomáš Hájek.

V činnosti externích call center převažuje aktivní telemarketing, kdy operátoři volají klientům za účelem prodeje. Efektivnější je prodej stávajícím zákazníkům, kde je vyšší pravděpodobnost úspěchu. Další oblastí jsou služby pasivního telemarketingu, kdy operátoři telefonní hovory přijímají, a to při reklamacích či poskytování informací o službách.

Telefonní centra: Haló, tady Kalkata!

Mobilní telefony se do roku 2020 stanou nejdůležitějším prodejním kanálem