Tržby francouzského výrobce luxusního zboží Hermés loni rostly ve všech regionech. Jeho čistý zisk stoupl o 15 procent na 1,4 miliardy eur (36 miliard korun). Starosti mu ale dělá jeho klíčová textilní divize, která v loňském roce rostla jen o tři procenta, nejméně ze všech. Upozornila na to agentura Bloomberg.
Firma se navíc musí vypořádat se změnou trendů. Společnost pozoruje hlavně vývoj v oblékání mužů, kteří postupně přechází na méně formální oblečení a ztrácí zájem o hedvábné kravaty. Podle generálního ředitele Hermésu Axela Dumase se ale firma novému trendu přizpůsobí. „Máme spoustu novinek a mužům chceme nabídnout více neformálních šátků a šál,“ řekl Dumas.
Postupný trend rozvolňování pravidel pánské módy potvrzuje i šéf další oděvní značky Hugo Boss. Oblékání mužů už se podle něj nikdy nevrátí ke striktnosti devadesátých let. Firmy uvolňují pravidla oblékání, muži už se tolik nezaměřují na obleky a černé polobotky, ale začínají mezi nimi převládat svetry a ležérní boty, myslí si Langer.
Hnacím motorem Hermésu v oblasti pánského oblečení byly hlavně kravaty za 195 dolarů. Nyní se chce více zaměřit na šátky s výrazným vzorem, jejichž cena se pohybuje okolo osmi set dolarů. Výrobce dokonce pořádá večírky, kde učí muže, jak šátky správně uvazovat.
Jinak se ale Hermésu v loňském roce dařilo. Jeho provozní zisk se zvýšil o šest procent na dvě miliardy eur a tržby rostly ve všech regionech včetně Asie, kde firmu nezasáhla obchodní válka mezi Čínou a Spojenými státy. V Číně a v Japonsku boduje hlavně u mladších zájemců, kteří hledají značkové zboží. Tento trend by měl podle Dumase pokračovat i v letošním roce.
Společnost vznikla v roce 1837. Původně se zaměřovala na výrobu jezdeckých sedel a třmenů. Nyní je proslulá hlavně ručně malovanými hedvábnými šátky a koženými kabelkami.