Šátky místo kravaty. Luxusní značka Hermés se snaží přizpůsobit trendu stále neformálnější módy | E15.cz

Vše o gastro byznysu

Vše o gastro byznysu

Šátky místo kravaty. Luxusní značka Hermés se snaží přizpůsobit trendu stále neformálnější módy

mšt

Tržby francouzského výrobce luxusního zboží Hermés loni rostly ve všech regionech. Jeho čistý zisk stoupl o 15 procent na 1,4 miliardy eur (36 miliard korun). Starosti mu ale dělá jeho klíčová textilní divize, která v loňském roce rostla jen o tři procenta, nejméně ze všech. Upozornila na to agentura Bloomberg.

Firma se navíc musí vypořádat se změnou trendů. Společnost pozoruje hlavně vývoj v oblékání mužů, kteří postupně přechází na méně formální oblečení a ztrácí zájem o hedvábné kravaty. Podle generálního ředitele Hermésu Axela Dumase se ale firma novému trendu přizpůsobí. „Máme spoustu novinek a mužům chceme nabídnout více neformálních šátků a šál,“ řekl Dumas.

Postupný trend rozvolňování pravidel pánské módy potvrzuje i šéf další oděvní značky Hugo Boss. Oblékání mužů už se podle něj nikdy nevrátí ke striktnosti devadesátých let. Firmy uvolňují pravidla oblékání, muži už se tolik nezaměřují na obleky a černé polobotky, ale začínají mezi nimi převládat svetry a ležérní boty, myslí si Langer.

Inspirace ke mně přichází ve vaně, říká spolumajitelka Dermacolu Věra Komárová

Hnacím motorem Hermésu v oblasti pánského oblečení byly hlavně kravaty za 195 dolarů. Nyní se chce více zaměřit na šátky s výrazným vzorem, jejichž cena se pohybuje okolo osmi set dolarů. Výrobce dokonce pořádá večírky, kde učí muže, jak šátky správně uvazovat.

Jinak se ale Hermésu v loňském roce dařilo. Jeho provozní zisk se zvýšil o šest procent na dvě miliardy eur a tržby rostly ve všech regionech včetně Asie, kde firmu nezasáhla obchodní válka mezi Čínou a Spojenými státy. V Číně a v Japonsku boduje hlavně u mladších zájemců, kteří hledají značkové zboží. Tento trend by měl podle Dumase pokračovat i v letošním roce.  

Společnost vznikla v roce 1837. Původně se zaměřovala na výrobu jezdeckých sedel a třmenů. Nyní je proslulá hlavně ručně malovanými hedvábnými šátky a koženými kabelkami.

Náramkový mobil i klobouk s displejem. Prohlédněte si zajímavosti z mobilního veletrhu
E-shop Zoot začal jako průšvih. Hrozí, že jako průšvih skončí

Autor: mšt
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!