Skylink a CS Link prý klamou spotřebitele

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Provozovatelé satelitní televize Skylink a CS Link klamou spotřebitele. Při lákání zákazníků uvádějí, že využívání jejich služeb je bez pravidelných poplatků, od září ale zavádějí měsíční servisní poplatek a povinnou placenou výměnu starších karet umožňujících příjem vysílání. Informoval o tom spotřebitelský časopis dTest.

„Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link,“ uvedl dTest. Klientům obou firem přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 korun měsíčně. Starou kartu typu CryptoWorks si navíc musí povinně vyměnit za novou s názvem Výměna, za což mají zaplatit 600 Kč.

Skylink podle časopisu i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně. O existenci servisního poplatku se prý spotřebitel dozví až v podrobnějších podmínkách. Skylink se hájí tím, že poskytovaný příjem zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění.

Zástupci časopisu s tím nesouhlasí. „Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb,“ argumentuje vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený.

Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele. Podali proto podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.

Česko-slovenskou satelitní službu Skylink, stejně jako firmu Media Vision, která provozovala službu CS Link v České republice a na Slovensku koupila loni lucemburská mediální skupina M77 Group. Podle Zeleného tím ovládla 85 procent trhu. Loni na podzim měly obě společnosti na českém a slovenském trhu v provozu celkem asi 2,3 milionu aktivních karet.

„Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu,“ zdůvodnil Zelený, proč dTest rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).