Slevomat spustil prodej aut, jako první nabízí výběhový model Hyundai
Zvýhodněné modely aut však na stránce nekoupíte přímo. Prodej sice vypadá jako každá jiná transakce na portálu, zákazník však uhradí pouze rezervační poplatek. Ten se pohybuje ve výši pěti tisíc korun a zákazníkovi zajistí, že automobil koupí se slevou, která u současné nabídky činí čtyřicet tisíc korun. Zájemce však může peníze také využít k nákupu příplatkové výbavy automobilu. Finální platba pak proběhne až po podpisu smlouvy u dealera.
S nápadem přišel sám Slevomat, podle tiskového mluvčího Tomáše Holého však již nyní reakce automobilek prozrazují, že zájem o službu bude velký. „Ano, jednáme i s dalšími dealery, aktuálně řešíme výběr modelů a stupně vybavenosti,“ řekl Holý pro E15. Slevomat se částečně inspiroval u své slovenské sesterské pobočky. Ta v minulosti nabízela například montované domy se slevou deset tisíc eur, podle tehdejšího vyjádření vedení Slevomatu se jich prodalo více než dvacet.
„Již delší dobu sledujeme, že se proměňuje skladba zákazníků, kteří jsou stále náročnější a jsou ochotni více utrácet, tomu se snažíme přizpůsobit i nabídku. Právě proto chceme přicházet se službami a zbožím, které není v oblasti e-commerce obvyklé,“ řekl ke změně skladby nabídky na slevovém portálu Tomáš Holý. Rovněž dodal, že nabídku montovaných domů mohou na portálu očekávat také čeští zákazníci, za ceny podobné jako na Slovensku.
Podívejte se na novou generaci vozu Hyundai i30
K neotřelé marketingové technice se nikdo z vedení autosalonů Centrum Praha a Centrum CB, kterých se akce týká, nevyjádřil, osoba zodpovědná za nabídku na slevovém portálu prý není v současné době ve firmě k zastižení.
Může se tedy pouze spekulovat o tom, zda nabízení automobilů na slevovém portálu není součástí další masivní marketingové kampaně značky. Ta se v minulosti vyznačovala především reklamami namířenými proti mladoboleslavské Škodě. Do dřívější kampaně se zapojili rovněž samotní prodejci, kteří ve svých showroomech kromě vozů Hyundai předváděli také vozy automobilky Škoda. Akce se však s velkým úspěchem neshledala a nové zákazníky nepřilákala.
Model i30, který dealeři na portálu nabízejí, se vyrábí v severomoravských Nošovicích, v současnosti se však chystá jeho nová generace, reklamní akce tak vlastně inzeruje výběhový model. I to je pravděpodobně důvod, proč se prodejci rozhodli pro desetitisícovou slevu a relativně slušnou výbavu, po představení nové verze se dá očekávat nižší zájem o současnou generaci auta.
Inzerovaný Hyundai i30 skončil v tuzemských loňských prodejích automobilů na čtvrté pozici, celkem se ho prodalo sedm tisíc kusů. Značně tak zaostal za konkurenční octavií, která se udržela na pozici nejprodávanějšího auta v České republice s prodanými 24 tisíci vozy.