Starbucks chce úspěch s kávou zopakovat u čaje

ilustrační foto

ilustrační foto

Poté, co z konzumace kávy udělal masovou záležitost, cítí největší světový řetězec kaváren Starbucks „jedinečnou příležitost“ v čaji. Za 620 milionů dolarů (přes 12 miliard korun) firma kupuje síť prodejen čaje Teavana Holdings.

Teavana provozuje zhruba 300 prodejen nabízejících různé druhy čajů. Starbucks hodlá počet těchto prodejen zvýšit a umístit do nich čajové bary, kde by si zákazníci mohli koupit hotové nápoje. „Uděláme pro čaj to, co jsme udělali pro kávu,“ uvedl generální ředitel společnosti Starbucks Howard Schultz. Šéf firmy Teavana Andy Mack předpokládá, že počet jejích prodejen se do roku 2015 vyšplhá na 500.

Starbucks zaplatí za každou akcii společnosti Teavana 15,50 dolaru v hotovosti. Kupní cena tak zahrnuje více než 50procentní prémii k úternímu závěru akcií na burze. Očekává se, že transakce bude dokončena ještě v letošním roce.

„Mohla by to být jedna z nejchytřejších akvizicí, kterou Starbucks doposud uskutečnil,“ uvedla analytička Sharon Zackfiaová ze společnosti William Blair & Co. „Cena je v případě takovéhoto rychle rostoucího maloobchodníka skvělá,“ dodala.

Řetězec Starbucks pronikl na počátku roku 2008 také do ČR a svou první tuzemskou kavárnu otevřel na pražském Malostranském náměstí. Česko je první zemí střední Evropy, kam se řetězec rozhodl vstoupit.