Starbucks cílí na náročnější zákazníky, zakládá novou značku

Kavárna Starbucks na Václavském náměstí v Praze

Kavárna Starbucks na Václavském náměstí v Praze Zdroj: Stepan Bruner, E15

Řetězec kaváren z amerického Seattlu, společnost Starbucks, plánuje vytvořit novou síť svých poboček. Pod názvem Reserve-only plánuje zákazníkům nabízet prémiovou kávu od malých pěstitelů.

Nové pobočky mají být přibližně dvakrát větší, než ty současné a zároveň nabídnou příjemnější kavárenské prostředí. „Zjišťujeme, že naši zákazníci touží po kvalitnějších produktech, které jim s radostí poskytneme,“ řekl ředitel společnosti Howard Schulz.

Starbucks tak chce rozšířit své podnikání, v tom mu má pomoci i nová akvizice. Ve čtvrtek společnost oznámila převzetí italského pekařství Princi. To má v současnosti pouze pět poboček v Milánu a Londýně, v budoucnu by však svým pečivem mělo zásobovat první kavárny Starbucks.

Bude se tak snažit napravit pošramocenou pověst, když loni v USA zavřel 23 poboček pekárny La Boulange. Starbucksu se řetězec nepodařilo udržet ani přesto, že v současnosti na nabídce jídla vydělává více, než na nápojích.

Kavárenský řetězec dlouhodobě roste, v minulém roce vykázal výnosy v hodnotě víc než 19 miliard dolarů. (461,7 miliardy korun). Oproti roku 2014 je to nárůst téměř o 3 miliardy dolarů.