Staropramen mění distributora pro Británii
Byť se zpožděním, kanadskoamerický holding Molson Coors tak plní svůj slib daný při akvizici Pivovarů Staropramen a dalších středoevropských producentů piva ze skupiny StarBev. Tehdy přislíbil, že ze značky Staropramen udělá prémiovou značku pro mezinárodní trh vedle svých tradičních značek Molson, Coors a Carling.
„Staropramen je v zahraničí jednou z nejúspěšnějších českých značek a má významné postavení v globálním portfoliu naší mateřské společnosti Molson Coors,“ říká mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Trh Velké Británie je navíc z pohledu exportu Staropramene dlouhodobě jeden ze tří nejvýznamnějších. „Přechod distribuce do rukou našich britských kolegů z MolsonCoors je tak krokem, který Staropramenu pomůže jeho pozici na tamním trhu ještě posílit,“ dodal.
„Krom využití potenciálů našich vlastních distribučních kanálů jde samozřejmě i o marketingovou podporu, která mívá v rukách mateřské společnosti jiný rozměr,“ dodal.
Pivovary Staropramen v loňském roce prodaly 3,16 milionu hektolitrů piva, což znamená mírný meziroční nárůst o zhruba půl procenta. Při stagnaci tuzemského trhu se přitom na výsledku podílel výraznou měrou právě export, který Staropramenu loni stoupl o osm procent na více než 600 tisíc hektolitrů. Kromě Británie patří k největším trhům Slovensko a Německo.