Staropramen mění distributora pro Británii

Pivovar Staropramen sídlí na pražském Smíchově nepřetržitě od roku 1869.

Pivovar Staropramen sídlí na pražském Smíchově nepřetržitě od roku 1869. Zdroj: Archiv E15

Pivovary Staropramen čeká na významném trhu ve Velké Británii novinka. Od holdingu Carlsberg v srpnu přechází s distribucí pod křídla mateřské společnosti a sedmé největší pivovarnické skupiny na světě podle výstavu Molson Coors, jejíž součástí je od konce roku 2012.

Byť se zpožděním, kanadskoamerický holding Molson Coors tak plní svůj slib daný při akvizici Pivovarů Staropramen a dalších středoevropských producentů piva ze skupiny StarBev. Tehdy přislíbil, že ze značky Staropramen udělá prémiovou značku pro mezinárodní trh vedle svých tradičních značek Molson, Coors a Carling.

„Staropramen je v zahraničí jednou z nejúspěšnějších českých značek a má významné postavení v globálním portfoliu naší mateřské společnosti Molson Coors,“ říká mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Trh Velké Británie je navíc z pohledu exportu Staropramene dlouhodobě jeden ze tří nejvýznamnějších. „Přechod distribuce do rukou našich britských kolegů z MolsonCoors je tak krokem, který Staropramenu pomůže jeho pozici na tamním trhu ještě posílit,“ dodal.

„Krom využití potenciálů našich vlastních distribučních kanálů jde samozřejmě i o marketingovou podporu, která mívá v rukách mateřské společnosti jiný rozměr,“ dodal.

Pivovary Staropramen v loňském roce prodaly 3,16 milionu hektolitrů piva, což znamená mírný meziroční nárůst o zhruba půl procenta. Při stagnaci tuzemského trhu se přitom na výsledku podílel výraznou měrou právě export, který Staropramenu loni stoupl o osm procent na více než 600 tisíc hektolitrů. Kromě Británie patří k největším trhům Slovensko a Německo.