Stát láká movité turisty

Praha - Hradčany

Praha - Hradčany

Státní agentura CzechTourism odstartovala v těchto dnech v zahraničí propagační kampaň, která má zbavit Českou republiku pověsti laciné pivní destinace pro povyražení méně solventních pijanů. Akce má do českých zemí naopak přilákat movitější turisty.

„Kampaň má pomoci zbořit stereotypy, které jsou s vnímáním Česka v cizině spojeny. Image levné destinace střední Evropy se snažíme překonat důrazem na bohatou historii a přítomnost plnou kontrastů i paradoxů,“ uvedla manažerka projektu Markéta Chaloupková.

Kampaň je naplánovaná na dva roky. Letos probíhá v Evropě, hlavně v Německu, Polsku, Skandinávii, Francii, Velké Británii a Rusku. Příští rok se zaměří na USA, Brazílii a Čínu. Rozpočet na internetovou, tiskovou a venkovní reklamu ve 13 zemích činí 40 milionů korun.

Nově pojatá reklama má upozornit na turistická lákadla především za pomoci příběhů, které se k nim vážou. Například pozdní milostná avantýra Johanna Wolfganga Goetha má zviditelnit Mariánské Lázně, alchymista Kelley bude zase lákat Angličany do Českého Krumlova. Příběhy mohou volně tvořit mimo jiné i regionální partneři agentury.