Světová pivovarnická jednička AB InBev roste. Loni zdvojnásobila zisk

AB Inbev zdvojnásobil zisk

AB Inbev zdvojnásobil zisk Zdroj: AB Inbev

Pivní gigant AB InBev loni se na celosvětovém prodeji piva podílel více než pětinou. Pomohla mu expanze v Mexiku a rostoucí spotřeba v USA.

Největší světový producent piva Anheuser-Busch InBev loni zdvojnásobil zisk na 14,4 miliardy dolarů (zhruba 286 miliard korun).

Firma upozornila na zlepšující se situaci na trhu s pivem ve Spojených státech. Předpověděla také, že poptávka po pivu v Brazílii a Mexiku se v letošním roce vrátí k růstu. Skupina AB InBev loni získala plnou kontrolu nad největším mexickým pivovarem Modelo. V Brazílii by mělo prodej piva podpořit fotbalové mistrovství světa, které letos tato země hostí.

Kde se prodávají piva společnosti Anheuser-Busch InBev

Kde své nápoje prodává koncern AB InbevKde své nápoje prodává koncern AB Inbev | AB Inbev

Společnost Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je předloni získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.

AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně značek Budweiser, Beck's nebo Stella Artois. Od americké společnosti Anheuser-Busch zdědil řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny.