Tchibo má za loňský rok nižší tržby i zisk

Agentura Lowe Praha vyhrála v tendru Tchiba

Agentura Lowe Praha vyhrála v tendru Tchiba

ČTK
Německému prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo klesl za loňský rok provozní zisk o 13,2 procenta na 191 milionů eur, což je 5,2 miliardy korun. Mohl za to slabší prodej spotřebního zboží a ztráty z podnikání ve východní Evropě. Tržby se snížily o 2,7 procenta na 3,47 miliardy eur.

Pokles prodeje v obchodech se firmě podařilo zmírnit vyšším prodejem na internetu. Firma očekává, že díky internetovému prodeji a vyššímu zájmu o kávu a kávové kapsle se jí podaří letos zvýšit obrat. Provozní zisk ale zřejmě dál mírně klesne, a to kvůli vyšším cenám kávy a vyšším nákladům na uvedení nových produktů na trh.

Společnost Tchibo byla založena v roce 1949. Kromě kávy prodává i spotřební zboží, například oděvy, potřeby pro domácnost, elektroniku a elektrické přístroje. V posledních letech nabízí i služby jako jsou zájezdy, pojištění a mobilní telefonování. Vedle Německa působí ještě v dalších deseti zemích, včetně České republiky a Slovenska. Celkem má přes 1000 obchodů a zhruba 12.500 zaměstnanců. Majitelem firmy je skupina maxingvest.

V Česku firma působí od roku 1991. Prodává zde stejnojmennou kávu, dále kávu značky Jihlavanka a Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v ČR budovat síť prodejen, v nichž prodává pod svou značkou i spotřební zboží a provozuje zde rovněž internetový obchod.