Tesco vstupuje s potravinami na internet

Tesco

Tesco

ČTK
nos , bra , ČTK
Obchody s elektronikou a dalším spotřebním zbožím jsou dnes na internetu úplně běžné. Společnost Tesco se rozhodla vstoupit na internet s potravinami. Dopravu objednaného zboží zajistí supermarket ve spádové oblasti zákazníka.

Maloobchodní řetězec Tesco v pátek zprovozní internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím, který bude prozatím určený pro zákazníky z Prahy a okolí. Obchodní řetězce nabízející zboží každodenní spotřeby zatím na tuzemském trhu internetové obchody neprovozují. S testováním systému, které proběhlo na reprezentativním vzorku přibližně tří tisíc uživatelů, začalo Tesco vloni v říjnu.

Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová řekla, že nový internetový obchod bude mít v nabídce dvacet tisíc položek a Tesco tuto formu prodeje hodlá postupně rozšířit po celém Česku. Provoz internetového obchodu bude mít vždy na starost vybraný hypermarket, který zajistí dodávky objednaného zboží ve své spádové oblasti.
Ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Tesco budou stejné jako v jejích tuzemských hypermarketech a totožné mají být také akční nabídky. Platbu za objednávku v internetovém obchodě Tesco lze provést předem kartou on-line nebo po doručení nákupu u řidiče, který bude mít přenosný platební terminál.

Zboží ze Zličína a Letňan

Zboží objednané zákazníky přes online obchod bude vybíráno a distribuováno přímo z obchodů Tesco, konkrétně ze zličínského a letňanského hypermarketu a z Tesco Extra na Skalce. Zákazník bude po zadání adresy do databáze služby Tesco Potraviny on-line automaticky přiřazen do jednoho z obchodů podle jeho spádové oblasti. Nakupovat online mohou zákazníci kterýkoli den v týdnu. Po vybrání zboží si určí datum a čas dodání. K dispozici jsou termíny v nejbližších třech týdnech, zboží rozváží řidiči denně od 10 do 22 hodin. Časy dodání jsou každý den rozdělené na dvouhodinové intervaly, zákazník si tudíž může určit, ve kterých hodinách se mu předání nákupu hodí nejvíce.

O internetovém prodeji přemýšlejí také některé další obchodní řetězce. „Naše společnost se plány na internetový prodej vážně zabývá. Využíváme přitom zkušenosti našich sesterských společností v Evropě a ve Spojených státech. V letošním roce však jeho realizaci neplánujeme,“ sdělila ČTK Simona Caidlerová ze společnosti Ahold Czech Republic, která v Česku provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. Klasický prodej zboží přes internet zatím naopak neplánují hypermarkety Globus.

Obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostou až na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.

Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době v Česku provozuje kolem 210 obchodů, 18 čerpacích stanic a sedm obchodních center.