Fair trade je způsob obchodu, který dává pěstitelům, řemeslníkům a zaměstnancům v rozvojových zemích příležitost, aby se uživili vlastní prací za důstojných podmínek. Za jejich výrobky se totiž platí adekvátní cena.
Česká nezisková organizace NaZemi provedla výzkumy veřejného mínění v letech 2010 a 2013, v nichž zkoumala znalost loga Fairtrade mezi českými spotřebiteli. Zatímco v roce 2010 tuto značku znalo 15,9 procenta dotázaných, letos to bylo 23 procent.
Pro srovnání, ve Velké Británii tržby za fairtradové zboží vzrostly mezi rokem 2011 a 2012 o 19 procent, z 1,32 miliardy liber na 1,57 liber. Celosvětové prodeje za minulý rok ještě nejsou k dispozici. V roce 2011 však celkový fairtradový obrat činil 6,6 miliardy dolarů.