Turismus v Česku letos mírně poroste, cizince ale láká hlavně Praha

Praha - ilustrační foto

Praha - ilustrační foto Zdroj: ctk

Českému turismu by se letos mělo dařit zase o něco lépe než v předchozích letech. Podle předpovědí by letos mohl vzrůst o dvě až tři procenta. V Česku by se mohlo ubytovat 7,25 milionu turistů. Většina z nich ale stráví většinu času v Praze. Informovala o tom Česká televize.

Turisté jezdí do Česka hlavně za kulturou a památkami. Velkým lákadlem je samozřejmě Praha, ale také další památky UNESCO.

Více než sedm milionů turistů, kteří letos pravděpodobně zavítají do Česka, ale stráví v tuzemsku jen stěží více než dvě noci. „Musíme vytvořit pádné důvody pro to, aby lidé zůstali déle. Není to problém jen České republiky. V podstatě se stejným problémem bojuje každá destinace bez pláže a moře,“ upozorňuje generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Venkovská turistika v plenkách

Klienti stále více žádají aktivní dovolenou a zážitkový turismus. Mají zájem o sportovní vyžití, wellness nebo třeba kvalitní gastronomii. Zatímco větší česká města jim v tomto dokážou vyhovět, venkov trošku pokulhává. Fakt, že Česko má v propagaci venkovské turistiky rezervy, připouští také ministr pro místní rozvoj v demisi František Lukl: „Někdy se soustřeďujeme na centra a zapomínáme, že někde na periferii jsou neskutečné drahokamy.“

ilustrační fotoilustrační foto | CzechTourism

Venkovská turistika by totiž mohla mít v Česku velký potenciál, je ale zatím spíš v plenkách. „Nemáme tak vybavené farmy jako v sousedním Rakousku. Limitujícím faktorem u farmářů je přístup k financím,“ tvrdí Vondruška. Turistům ale v regionech chybí i luxusní hotely.

Pravděpodobná budoucí ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová z hnutí ANO uvedla, že tuzemský turistický trh je třeba i nadále podporovat, zároveň je ale nutné podněcovat podnikatele, aby sami rozšiřovalo a zlepšovali služby. Jourová chce investovat peníze i do propagace. Až bude fungovat jako ministryně, chce si ale nejprve zjistit, nakolik jsou takové investice efektivní: „Nemůžeme dávat čím dál víc peněz na propagaci, a nevědět, jak je to účinné.“