Tuzemské franšízy předstihly zahraniční sítě | E15.cz

Tuzemské franšízy předstihly zahraniční sítě

I když nových franšizových poboček houfem přibývá, objevují se častěji i nabídky na odkoupení zavedených provozoven. V posledních měsících portál franchisinginfo.cz nabízel například prodejnu módního řetězce Mango v Pardubicích, dietetické centrum Natur House, Juice Bar Ugo či prodejny francouzské kosmetické značky Yves Rocher.
I když nových franšizových poboček houfem přibývá, objevují se častěji i nabídky na odkoupení zavedených provozoven. V posledních měsících portál franchisinginfo.cz nabízel například prodejnu módního řetězce Mango v Pardubicích, dietetické centrum Natur House, Juice Bar Ugo či prodejny francouzské kosmetické značky Yves Rocher.
• 
ZDROJ: Yves Rocher

Denisa Novotná

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Po letech rozrůstání zahraničních sítí začínají na českém trhu dominovat tuzemské franšízové koncepty. Podle konzultační společnosti Profit system jich aktuálně funguje 93, což je 55 procent z celkového počtu všech franšízových společností. Ještě loni lehce převažovali zahraniční franšízoři, když ze 150 firem bylo 73 českých.

„Je to známkou dozrávání sektoru franchisingu v Česku. Ve vyspělých zemích, ale například i v Polsku, je podíl domácích subjektů více než 70 procent,“ uvedl ředitel Profit system Marek Halfar. Podle něho letos franšízink zaznamenal v tuzemsku rekordní růst. Počet značek se meziročně zvýšil o 12 procent na 168 a množství franšízových poboček o 26 procent na celkem 4366.

„Letos přibylo nejvíce franšízových společností i poboček ve více než dvacetileté historii franšízinku v Česku,“ tvrdí Lenka Nováková z Profit system. Podnikatelé podle poradenské firmy stále častěji spoléhají na franšízy z toho důvodu, že jde většinou a známé a prověřené koncepty.

Zhruba 61 procent franšízového trhu tvoří služby a zbylých 39 procent obchod. Poměr se od roku 2007 téměř nemění. Gastronomie tvoří 16 procent trhu franšízinku, následují oděvy a obuv se 14 procenty, realitní služby se 12 procenty a dvě kategorie krása a fitness a potraviny, na které připadá po osmi procentech trhu.

I když nových franšizových poboček houfem přibývá, objevují se častěji i nabídky na odkoupení zavedených provozoven. V posledních měsících portál franchisinginfo.cz nabízel například prodejnu módního řetězce Mango v Pardubicích, dietetické centrum Natur House, Juice Bar Ugo či prodejny francouzské kosmetické značky Yves Rocher.

Autor: Denisa Novotná

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah