Podle ÚOHS bylo v tendru několik chyb. Týkaly se i způsobu vypsání zakázky a určení počtu tiskáren, které měly firmy ministerstvu pronajmout. Chyby v zadávací dokumentaci mohly ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Nabídky firem také kvůli chybám v zadávací dokumentaci nebyly vzájemně porovnatelné.
Netransparentní byla údajně i hodnotící kritéria týkající se ceny zakázky. „Způsob stanovení hodnotících subkritérii mohl vést k tomu, že by v konečném hodnocení nemusela být vybrána nabídka s celkovou nejnižší nabídkovou cenou,“ uvedl ÚOHS.
Ministerstvo zakázku vypsalo v březnu. Na antimonopolní úřad se obrátily dvě firmy, Xerox Czech republic ale svoje podání stáhl. ÚOHS se dál případem zabýval na základě podnětu konkurenční Janus spol. s r.o.
Předpokládaná hodnota zakázky je 33,8 milionu korun bez DPH. Zakázka měla skončit v roce 2016. Jejím předmětem je například pronájem tiskáren, jejich správa a další služby. Ministerstvo může tendr vypsat znovu, zadávací dokumentaci ale musí opravit.