Vzniká druhý řetezec pro vietnamské večerky

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Mlada fronta

Vietnamští obchodníci, provozující malé prodejny s potravinami a alkoholem, jsou lákadlem pro firmy, které chtějí na trhu prorazit s novými maloobchodními řetězci. Po velkoobchodu Makro Cash & Carry a jím budované síti Můj obchod cílí na vietnamské majitele večerek i teprve letos založená tuzemská firma Czech Retail Support.

Aktuálně připravuje první tři minimarkety pod značkou Daily Fresh Stores a hledá pro svůj koncept franšízanty. „Předpokládáme, že devadesát procent klientů budou drobní vietnamští obchodníci. U nich vidíme největší potenciál. Pod jednotným brandem získají větší atraktivitu i důvěryhodnost,“ cituje jednatele Czech Retail Support Martina Cozla odborný portál franchising.cz.

Pokud jde o plánovaný počet prodejen, má Daily Fresh Stores výhledově stejné ambice jako Makro s projektem Můj obchod. Velkoobchod chce do konce roku pod touto značkou sdružovat stovku drobných obchodníků. Makro přitom zdůrazňuje, že se nemá jednat jen o vietnamské prodejce. Svým zákazníkům z řad maloobchodníků se smíšeným zbožím nabízí hlavně marketingovou podporu a uspořádání prodejních ploch.

Axel Hluchy: V Makru obsluhujeme stále více Vietnamců

První Moje obchody otevřely v létě v Průhonicích u Prahy. Síť Daily Fresh Stores by podle záměru měla dosáhnout rovněž stovky provozoven a v další fázi vytvořit obchodní alianci, která by díky hromadným nákupům dosáhla na slevy u výrobců či dodavatelů.

Makro už podobné koncepty malých obchodů zavedlo v několika zemích střední a východní Evropy. V Polsku funguje například řetězec pod názvem Odido.