Aktuálně připravuje první tři minimarkety pod značkou Daily Fresh Stores a hledá pro svůj koncept franšízanty. „Předpokládáme, že devadesát procent klientů budou drobní vietnamští obchodníci. U nich vidíme největší potenciál. Pod jednotným brandem získají větší atraktivitu i důvěryhodnost,“ cituje jednatele Czech Retail Support Martina Cozla odborný portál franchising.cz.
Pokud jde o plánovaný počet prodejen, má Daily Fresh Stores výhledově stejné ambice jako Makro s projektem Můj obchod. Velkoobchod chce do konce roku pod touto značkou sdružovat stovku drobných obchodníků. Makro přitom zdůrazňuje, že se nemá jednat jen o vietnamské prodejce. Svým zákazníkům z řad maloobchodníků se smíšeným zbožím nabízí hlavně marketingovou podporu a uspořádání prodejních ploch.
Axel Hluchy: V Makru obsluhujeme stále více Vietnamců
První Moje obchody otevřely v létě v Průhonicích u Prahy. Síť Daily Fresh Stores by podle záměru měla dosáhnout rovněž stovky provozoven a v další fázi vytvořit obchodní alianci, která by díky hromadným nákupům dosáhla na slevy u výrobců či dodavatelů.
Makro už podobné koncepty malých obchodů zavedlo v několika zemích střední a východní Evropy. V Polsku funguje například řetězec pod názvem Odido.