Zisk Aholdu v Česku prudce klesl, ovlivnila ho akvizice Sparu

Supermarket Albert v Praze.

Supermarket Albert v Praze. Zdroj: Siebert Martin/Euro

Provozní zisk nizozemského maloobchodního řetězce Ahold v České republice ve druhém čtvrtletí klesl na 18 milionů korun ze 170 milionů před rokem. Tržby se přitom o víc než 30 procent zvýšily a dosáhly 10,9 miliardy. Za jejich růstem je převzetí 49 prodejen konkurenční společnosti Spar a rovněž kampaň na podporu prodeje.

„V České republice jsme byli svědky nárůstu tržeb zejména díky supermarketům Albert, přičemž ziskovost byla stejně jako v minulém období dočasně ovlivněna akvizicí řetězce Spar,“ uvedl generální ředitel společnosti Dick Boer.

Akvizice Sparu bude podle společnosti letos mírně ovlivňovat marži s dalším jednorázovým nákladem ve výši 40 milionů eur, z čehož šest milionů bylo zaúčtováno do základního provozního zisku a 14 milionů na restrukturalizaci.

Vynikající čtvrtletí

Provozní zisk celé skupiny Ahold se zvýšil o 16 procent na 301 milionů eur (8,1 miliardy korun). Čistý zisk pak vzrostl o třetinu na 195 milionů eur a tržby se zvýšily o 17 procent na 8,7 miliardy eur. „Máme za sebou vynikající čtvrtletí a těší nás finanční výkon našich aktivit. Zvýšili jsme tržby a provozní i čistý zisk,“ dodal Boer.

Ahold se v červnu dohodl na spojení s belgickým konkurentem Delhaize. Sloučená skupina s názvem Ahold Delhaize bude čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě. Boer dnes potvrdil, že fúze by měla být dokončena v polovině příštího roku. Společnost Ahold vstoupila na český trh v roce 1990, provozuje zde prodejny Albert.