Ochranné známky zkrachovalé značky Pietro Filipi budou opět k prodeji

Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní

Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní Zdroj: E15 Michael Tomeš

Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní
Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní
Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní
Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní
Zavřený obchod Pietro Filipi na Národní
14
Fotogalerie

Věřitelé zkrachovalé oděvní společnosti Pietro Filipi schválili vyhlášení nového výběrového řízení na prodej ochranných známek značky, tentokrát bez minimální požadované ceny. Získá je zájemce s nejvyšší nabídkou, odsouhlasit ho bude muset věřitelský výbor. Vyplývá to z protokolu ze schůze věřitelů, zveřejněném v Insolvenčním rejstříku.

Výběrové řízení na prodej ochranných známek se uskutečnilo už dvakrát. Poprvé loni věřitelé žádnou nabídku nepřijali, letos žádný zájemce nesplnil vypsané podmínky, když byla stanovena minimální cena na 13,7 milionu korun.

Prodej ochranných známek se stejně jako letos na jaře uskuteční prostřednictvím společnosti Gaute. Ta známky od 31. ledna nabízela na portálu verejnedrazby.cz. První kolo bylo ukončeno 6. dubna. Každý případný zájemce musel složit kauci 1,5 milionu korun. Nyní věřitelé odsouhlasili kauci minimálně milion korun. Stanovili také, že lhůta pro podávání nabídek potrvá alespoň 40 dní.

Z výtěžku připadnou dvě třetiny do majetku společnosti Pietro Filipi a třetina bude náležet k majetku Pietro Filipi Stores, která provozovala obchody oděvní značky. Ve stejném poměru budou rozděleny náklady na výběrové řízení a zpeněžení ochranných známek. Odměna pro společnost Gaute by neměla přesáhnout tři procenta dosaženého výtěžku.

V prvním výběrovém řízení nebyla stanovena minimální požadovaná cena. O ochranné známky projevily zájem tři firmy - nejvyšší nabídku devět milionů korun učinila S.E.H. Private Equity, společnost PF Fashion byla ochotna zaplatit 3,2 milionu korun a e-shop Zoot, který je součástí společnosti Digital People z investiční skupiny Natland, nabídl 2,5 milionu korun.

Ochranné známky znalec ohodnotil na 15,6 milionu korun. V případě optimistického scénáře znalecký posudek počítal s cenou zhruba 18,8 milionu korun, za pesimistického scénáře by cena dosáhla 12,5 milionu korun. Vzhledem k tomuto faktu věřitelé rozhodli o zrušení prvního výběrového řízení.

Člen představenstva S.E.H. Private Equity Martin Hes dříve řekl, že se druhého výběrového řízení nezúčastní. Věřitelský výbor, respektive největší bankovní zajištěný věřitel, podle něj prosadil masivní výprodeje a tím značku Pietro Filipi znehodnotil. "Známky pro nás mají hodnotu již jednotek milionů korun," uvedl.

Značka Pietro Filipi působila na českém trhu od roku 1993, firma se později potýkala s dluhy. V roce 2017 v ní koupil 80procentní podíl podnikatel Michal Mička, v roce 2019 získal zbývajících 20 procent. Z důvodu pandemie koronaviru a nucenému uzavření obchodů se pak firma dostala do insolvence. Městský soud v Praze loni květnu rozhodl o prohlášení konkurzu.