3D reklama: Pomalý růst trvá

Hlavní zbraní 3D reklamy je zaujmout

Hlavní zbraní 3D reklamy je zaujmout

Očekávání budoucího vývoje trhu ze strany dodavatelů a distributorů reklamních předmětů v USA jsou mírně optimistická. Vyplývá to z další vlny pravidelného profesního šetření, které provedla organizace Promotional Products Association International v závěru třetího čtvrtletí letošního roku.

Téměř dvě třetiny distributorů i dodavatelů zaznamenaly během 3. čtvrtletí letošního roku zvýšení prodejů ve srovnání s rokem předchozím. Průměrný nárůst přitom činil o něco více než šest procent. Původní očekávání však byla patrně ještě vyšší, protože své obchodní cíle naplnila „jen“ o něco více než polovina oslovených firem. I to je ale poměrně optimistický výsledek, neboť čtyřem pětinám společností se podařilo dosáhnout zisku a zůstat v černých číslech.

Klíčové výkonnostní ukazateleKlíčové výkonnostní ukazatele

Zajímavé je, že zvýšit zisk se podařilo polovině distributorů, ale jen pětině dodavatelů. Je ale třeba si uvědomit, že hlavní síla reklamních předmětů spočívá nikoli v předmětu samotném, ale v „přidané hodnotě“, tedy v tom, jak dárce dokáže předmět přizpůsobit konkrétní situaci a příležitosti. Zatímco dodavatelé musejí vzdorovat obrovským tlakům na ceny a dodací termíny, distributoři, kteří zajišťují branding, balení a kreativní zapojení 3D reklamy do marketingové komunikace, mají mnohem více prostoru pro udržení marží na rozumné úrovni.

Výsledky za 3. Q. 2012Výsledky za 3. Q. 2012

Doprava: Strašák pro všechny

Dodavatelům navíc mnohem rychleji přibývá počet zaměstnanců, neboť zvládnout stále náročnější požadavky zákazníků vyžaduje více lidské práce. Distributoři tolik navyšovat kapacity nemusejí, a z jejich marží proto personální náklady neukrajují tak veliký díl.

Vývoj prodejů ve 3. Q. 2012Vývoj prodejů ve 3. Q. 2012

Největší hrozby pro budoucnost spatřují jak dodavatelé, tak distributoři v nedobré ekonomické kondici. Hodnocení významu ostatních hrozeb se u obou dotazovaných skupin už poměrně liší. Pro distributory je velkým strašákem snižování marketingových rozpočtů na straně klientů, dodavatelé se více bojí zvyšování cen zboží a surovin. Zvyšování nákladů na dopravu a manipulaci představuje nebezpečí pro zástupce obou skupin.

Významné hrozby na trhuVýznamné hrozby na trhu

Celkově jsou výsledky i očekávání distributorů a dodavatelů reklamních předmětů za 3. kvartál letošního roku o něco méně pozitivní, než byly v předchozích čtyřech čtvrtletích. Nicméně stále převažuje růst nad poklesem a zdá se, že optimismus nadále převládá.