BigBoard koupil News Outdoor za 20 milionů eur

billboard, ilustrační foto

billboard, ilustrační foto Zdroj: Jan Sedlak

Třetí nejsilnější hráč na trhu venkovní reklamy, společnost BigBoard Praha, koupila podle severu MediaGuru.cz tuzemskou dvojku, společnost News Outdoor. O jejím prodeji se na trhu vedla dlouhá jednání, podle informací serveru měla tato jednání vyústit v definitivní dohodu v uplynulých dnech.

„Můžu potvrdit, že jsme se s News Outdoor domluvili,“ reagoval pro MediaGuru.cz předseda představenstva BigBoard Praha Richard Fuxa. Podle serveru Česká média.cz získala BigBoard Praha firmu News Outdoor za 20 milionů eur (zhruba 506 milionů korun).

News Outdoor patřila nadnárodní společnosti News Corp. mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Na český trh vstoupila v roce 2002, když koupila společnost Quo. Loni v létě se News Corp. rozhodla prodat své divize venkovních nosičů v jiných zemích východní Evropy, konkrétně v Rusku a v Rumunsku.

BigBoard Praha je dceřinou společností BigBoard Group, která operuje i v dalších zemích regionu střední a východní Evropy. Jako první začala v Česku nabízet bigboardové nosiče o rozměrech 3,6 krát 9,6 metru.

News Outdoor má podle Mediaguru nejsilnější postavení v nosičích umísťovaných v okolí dálnic a rychlostních silnic. Právě jejich budoucnost je v tuzemsku v současnosti hojně diskutovaná. Za rok končící k 30. červnu 2010 měla obrat 412 milionů Kč a zisk po zdanění 22,3 milionu Kč.

BigBoard Praha zaznamenala za rok 2010 obrat 355 milionů Kč a zisk 42,3 milionu Kč. Nejsilnější společností na trhu venkovní reklamy je skupina JCDecaux, napsal server Mediaguru.cz.