Blesk zůstává nejčtenějším deníkem s 1,15 milionu čtenářů

Kolik je v novinách skryté reklamy? A musí být reklama označena?

Kolik je v novinách skryté reklamy? A musí být reklama označena?

Nejčtenějším celostátním deníkem je podle výzkumu Media Projekt za 4. čtvrtletí minulého a 1. čtvrtletí letošního roku deník Blesk, který má 1,15 milionu čtenářů na vydání a prodaný náklad přes 277 tisíc.

Druhým nejčtenějším deníkem je Dnes s 752 tisíci čtenáři a prodaným nákladem téměř 183 tisíc a Právo s 335 tisíci čtenáři a prodaným nákladem téměř 100 tisíc kusů. Mezi přílohami deníků se vyměnila pozice nejčtenějšího titulu. Blesk magazín TV má aktuálně 1,4 milionu čtenářů s nákladem skoro 477 tisíc kusů. Druhý TV magazín se může pochlubit 1,39 miliony čtenářů a nákladem téměř 430 tisíc. Třetí je Magazín Dnes s TV programem, jehož čtenost dosahuje více než 920 tisíc čtenářů a náklad zhruba 350 tisíc kusů.

Silnou pozici hlásí deníky zdarma. Metro má čtenost okolo 518 tisíc a tištěný náklad přes 290 tisíc a E15 téměř 90 tisíc čtenářů a náklad 55 tisíc kusů.

Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech podle Media Projektu přečetlo 72 procent populace populace, tj. přibližně 6,3 mil. osob ve věku 12 – 79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 85 procent občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně 7,5 mil. osob.

Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 84 procent, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je více než 58 procent, čtenost časopisů na vydání je pak více než 71 procent.