Cannes Lions: Češi zatím bez medaile

Finálová umístění agentury Leagas Delaney a FleishmanHillard při pondělním vyhlašování v medailový úspěch neproměnily

Finálová umístění agentury Leagas Delaney a FleishmanHillard při pondělním vyhlašování v medailový úspěch neproměnily

V pondělí večer se na reklamním festivalu v Cannes předávaly medaile v kategoriích Creative Effectiveness, Promo & Activation, PR a Direct. Naděje Agentur Leagas Delaney a FleishmanHillard ale skončily na shortlistech.

Finálová umístění agentury Leagas Delaney a FleishmanHillard při pondělním vyhlašování v medailový úspěch neproměnily. Pro tuzemské zástupce jsou zatím dvě umístění na shortlistu jediným úspěchem z mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions 2013.

Agenturu Leagas Delaney dostala na shortlist kategorie Direct kampaň Rajec vodní podtácky „Příroda se probouzí“. Podtácky, které se vybarví, když na ně stéká voda ze sklenice, uspěly už na letošním Louskáčku. Kreativní tým ve složení Tereza Svěráková, Hermann Waterkamp, Daniel Friš, Igor Paleta, Lauren vas Aswegen a Jan Turek za ně získal zlato v kategorii Média.

Finálová umístění agentury Leagas Delaney a FleishmanHillard při pondělním vyhlašování v medailový úspěch neproměnilyFinálová umístění agentury Leagas Delaney a FleishmanHillard při pondělním vyhlašování v medailový úspěch neproměnily

Další kategorií, kde se Češi objevili na shortlistu je PR. Tady o sobě dala vědět agentura FleishmanHillard s kampaní Hledáme rodiče. Jejím úkolem bylo přesvědčit českou veřejnost, politiky i média o nutnosti a prospěšnosti změn v péči o ohrožené děti, ale i mobilizovat Čechy, aby začali o pěstounství sami uvažovat nebo pomohli hledat náhradní rodiče ve svém okolí. Kampaň přišla s jednoduchou výzvou: „Jsou věci, které zažijete jen v rodině. Staňte se náhradním rodičem. Staňte se pěstounem. Pomozte vyléčit opuštěné děti a ukažte jim ve své rodině situace, které nikde jinde nezažijí.“ Patrony kampaně se stali David Švehlík, Saša Rašilov a Ondřej Vetchý.

Večer se v Cannes odehraje slavnostní vyhlášení výsledků v kategoriích Media, Mobile, Innovation a Outdoor. Na konečný verdikt budou netrpělivě čekat v agentuře Starcom Mediavest Group; jejich kampaň pro Fidorku se totiž dostala na shortlist kategorie Media. Pro úterní večer je to v soutěži Cannes Lions jediná česká medailová naděje.