Červen na internetu byl ve znamení dovolených

V červnu se zvýšil zájem uživatelů internetu o stránky spojené s dovolenou.

V červnu se zvýšil zájem uživatelů internetu o stránky spojené s dovolenou. Zdroj: archiv

Filip Votava , Strategie
S blížícími se prázdninami a sezonou dovolených rychle rostl počet uživatelů navštěvujících webové stránky s nabídkou cestovních zájezdů.

Společnost Gemius předložila výsledy výzkumného projektu NetMonitor za červen.

Z klasických počítačů navštívilo v tomto měsíci webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor téměř 6,5 milionu českých uživatelů, kteří na nich provedli 5,3 miliardy zobrazení stránek. Denně navštívilo tyto weby 3,2 milionu RU, kteří na nich strávili v průměru hodinu a deset minut.

Streamovaný obsah sledovalo na počítačích téměř 3,5 milionu RU, průměrná doba návštěvy zde dosáhla necelých 15 minut. Mezi nejnavštěvovanější kategorie navštěvované na počítačích patřily Domovské stránky portálů (5,7 milionu RU), Databáze a katalogy (4,8 milionu RU) a Komunikační služby (4,3 milionu RU).

Mobilní telefon použilo pro návštěvu měřených webů více než 3,1 milionu uživatelů a počet zobrazení, které provedli, přesáhl 1,2 miliardy. Průměrná denní návštěvnost se pohybovala kolem 1,5 milionu RU a čas strávený surfováním na internetu prostřednictvím tohoto zařízení dosahoval 30 minut.

Multimediální obsah sledovalo na mobilních telefonech 788 tisíc uživatelů s průměrnou dobou návštěvy v délce 5 minut. Nejnavštěvovanějšími webovými kategoriemi byly v červnu domovské stránky portálů (1,8 milionu RU), databáze a katalogy a bulvární magazíny (obě 1,7 milionu RU).

Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních za červen 2016Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních za červen 2016 | archivZdroj: NetMonitor, červen 2016

Webové stránky měřené výzkumem navštívilo 1,4 milionu uživatelů tabletů, přičemž počet zobrazení stránek dosáhl 325 milionů. Denní návštěvnost z tabletů překročila 600 tisíc RU a čas strávený na tomto zařízení dosáhl 20 minut. Online videa si prohlédlo na tabletech téměř 550 tisíc uživatelů a průměrná doba návštěvy zde byla dvakrát delší než v případě mobilních telefonů (11 minut). Uživatelé navštěvovali především tyto webové kategorie: domovské stránky portálů (970 tisíc RU), databáze a katalogy (842 tisíc RU) a zpravodajství (776 tisíc RU).

Ať už se uživatelé připojovali přes jakékoliv zařízení, v předprázdninové době vzrostl jejich zájem o stránky zabývajícími se zájezdy. Tato kategorie zaznamenala největší meziměsíční nárůst návštěvníků, a to ze všech zařízení: z PC o 22 %, z tabletů o 18 % a z mobilních telefonů o 15 %. Mírně rostl také zájem o cestovatelské weby (nárůst o 3 %).