Chceme se stát Mekkou módy

Daniela Vocetková

Daniela Vocetková Zdroj: Archiv Palace Flora

Obchodní centrum Palác Flóra se mění. Na říjen plánují velkou marketingovou akci, kde představí nový image pražského obchodního domu. „Chceme, aby naše centrum bylo místem módy, trendů a stylu,“ říká marketingová ředitelka Paláce Flóra Daniela Vocetková.

Jak se v roce 2011 žije obchodním centrům?

Podle mého názoru jsou obchodní centra stále ještě ovlivněna probíhající finanční krizí, a to zejména kvůli tomu, že zahraniční firmy zastavily expanzi a firmy, které tady již jsou, tak v expanzi nepokračují.

A jak se žije konkrétně Paláci Flóra?

Pokud mluvím o Paláci Flóra, nemyslím si, že by krize zásadním způsobem ovlivnila nakupování. Je pravda, že zákazníci více přemýšlí o tom, co si koupí, projdou si více obchodů, než nakonec utratí peníze. To dokazuje i porovnání vyššího nárůstu návštěvnosti v porovnání s nižším nárůstem tržeb našich nájemců.

Na letošní říjen plánujete velkou fashion show. Co si od takhle velkoryse pojaté akce slibujete?*

Pro naše zákazníky jsme připravili tuto unikátní noční show Night of Passion for Passion, abychom představili novou image obchodního centra Palác Flóra. Přejeme si, aby se Palác Flóra stal Mekkou módy, trendů a stylu, proto se akce zúčastní celebrity a přední profesionálové z oblasti módy a stylingu. Večer ve znamení módy vypukne 20. října v 18 hodin a bude opravdu nabitý, potrvá do 23 hodin. Celým večerem bude provázet moderátorka Kateřina Kristelová za hudebního doprovodu zpěvačky Terezy Černochové. Večer bude zakončen fashion dance party, o kterou se postará britský DJ Jon Kennedy. Do programu je zapojena většina našich nájemců, někteří se budou prezentovat v rámci módní přehlídky, během večera budou obchody zákazníkům poskytovat slevy na nákupy a na závěr večera budou moci zákazníci v tombole vyhrát hodnotné dárky od našich nájemců.

Plánovaný event tedy naznačuje směr, kterým se Palác Flóra pod vaším marketingovým vedením vydává. Co dalšího ještě připravujete, aby zákazníci vnímali Palác Flóra jako centrum módy a módních trendů?

Určitě nezůstaneme pouze u této akce. Tímto eventem startujeme novou komunikaci Paláce Flóra coby ikony módy, trendů a stylů. Připravujeme pro zákazníky další novinky, které ale zatím nebudu prozrazovat.

Odpovídají tyto vize i složení vašich nájemců, nebo v tomto ohledu plánujete nějaké změny?

Složení našich nájemců je pro nás velmi důležité, proto pečlivě vybíráme značky, které zapadají do našeho konceptu. V současné chvíli jsme již několik obchodů vyměnili a budeme v tom i nadále pokračovat. Pro naše zákazníky připravujeme již 15. září otevření prvního obchodu v rámci obchodních center italské značky Liu Jo. Na začátku října bude následovat otevření velké prodejny americké značky Guess.

Plánujete nějaký posun i co se týče komunikace obchodního centra?

V letošním roce posilujeme zejména outdoorovou komunikaci, pokračujeme v komunikaci v lifestylových časopisech, rádiu, na internetu a samozřejmě komunikujeme i v rámci Paláce Flóra. Další novinkou budou naše nové internetové stránky, které spustíme každým dnem a kde zákazníci pravidelně najdou novinky z módního světa, rady od známých stylistů a také samozřejmě novinky z Paláce Flóra.

Jaké médium považujete ve vašem případě za nejefektivnější?

Nemůžu určit jedno médium, které je nejefektivnější, je to vyvážená kombinace všech médií.

Před časem jsme informovali o u nás ojedinělém věrnostním programu, který rozjela vaše předchůdkyně. Pokračujete v projektu? Jaký je váš názor na věrnostní programy v nákupních centrech?

Loajální zákazníci jsou pro nás velmi důležití. Věrnostní program byl založen s cílem hýčkat si tyto věrné zákazníky, poskytovat jim různé výhody a slevy za nákupy. Nicméně po dvouletém provozu, kdy se nám nepodařilo zapojit do programu většinu našich nájemců, jsme se rozhodli tento program ukončit a vrátit se zpět k osvědčeným dárkovým poukázkám. Bylo to těžké rozhodnutí, jelikož osobně věřím, že věrnostní programy jsou dobrými nástroji, které pomáhají udržet stávající zákazníky, získávat o nich důležité informace a dále s nimi pracovat. A protože byl věrnostní program časově a finančně náročný, můžeme nyní tento čas a finance investovat do novinek a velkolepých akcí, které připravujeme pro naše zákazníky, jako je například již zmíněný říjnový event Night of Passion for Fassion.

Podle analýz je pro obchodní centrum absence metra téměř likvidační. Jakou roli podle vás hraje dostupnost, přehledná nabídka nebo navigace?

Lokalita je pro nákupní centrum samozřejmě velmi důležitá. Úspěšné nákupní centrum musí být na dobrém místě, ideálně snadno dostupné jak autem, tak i MHD. Na druhou stranu je to pouze jeden z faktorů, které ovlivňují rozhodování zákazníka o tom, kam půjde nakupovat a kam se bude pravidelně vracet. Obchodní centrum musí dále nabízet správný mix obchodů a služeb, příjemnou atmosféru a snadné nakupování. Naším úkolem je dělat vše pro to, aby nám stávající zákazníci zůstali věrní.

Některé značky jsou pro OC jakýmsi magnetem (H&M, DM apod.). Jak je to ve vašem případě?

Jak jsem již zmínila, důležitý je celkový mix obchodů a služeb. To je to, co přitáhne zákazníka. V Paláci Flóra je multikino Cinema City s 3D kinosálem Imax, což je v našem případě velké, ale ne jediné lákadlo. Nabízíme svým návštěvníkům na ploše 20 000 čtverečních metrů čtyři patra služeb, 136 značkových obchodů módy a zábavy. Ve čtvrtém patře se nachází restaurace a v každém patře pak kavárna či malé občerstvení. Rodičům je k dispozici dětský koutek, řidičům čtyřpatrové podzemní garáže. Věřím, že si u nás ve Flóře každý najde své oblíbené obchody či kavárny. I nadále se snažíme zákazníkům přinášet nové módní značky a služby, které potěší naše věrné zákazníky a přilákají nové.