Collaborative a Word of Mouth metody – nechte zákazníky dělat marketing za vás

Collaborative a Word of Mouth metody – nechte zákazníky dělat marketing za vás

Collaborative a Word of Mouth metody – nechte zákazníky dělat marketing za vás

Snad všichni marketingoví guru uznávají pravidlo „řekni mi a já zapomenu, ukaž mi a já si zapamatuju, zapoj mě a já pochopím“. Obrázek už dávno nemá hodnotu tisíc slov; myšlenka o pověstném „zapojení“ se nám líbí, nicméně není jasné, jak ji realizovat.

Marketéři přišli na trh s interaktivními akcemi, kde zapojují kolemjdoucí do různých aktivit, např. na náměstí narazíte na stánek, kde můžete vyzkoušet výrobky, pobavit se s výrobci, nebo si zasoutěžit. Online svět také nezaostává a mnoho společností již baví své zákazníky či potenciální kupce na webových stránkách hrami nebo virtuálními prohlídkami. „Zmíněné aktivity obsahují jistou formu interakce, jsou ale nárazové a už vůbec ne měřitelné“, tvrdí Zoltán Palotai, trnd Central Eastern Europe. Dlouho jsme si lámali hlavu nad tím, jak aplikovat teorii do praxe pro běžné, každodenní účely a skutečně zapojit spotřebitele do marketingových procesů. „Přínosem pro všechny zúčastněné je, když zákazníky plně zapojíte a zároveň je motivujete, aby dělali marketing za vás“, tvrdí Palotai.

Společnost trnd, která je již od roku 2005 vedoucí evropskou společností na Word of Mouth a Collaborative Marketing, nabízí jedinečnou kombinaci zapojení zákazníků do marketingových aktivit a to nejenom online, ale i off-line v podobě četných a upřímných konverzací. Velkým převratem je přesná měřitelnost aktivit, které účastníci během kampaně vyprodukují. Zkouší výrobky v pohodlí svého domova, šíří šeptandu a elektronickou formou nadále spolupracují s trnd, kde se výsledky následně vyhodnocují.

Problém by se měl řešit tam, odkud přichází – tedy u zákazníka. „Není-li zákazník spokojený s vaším výrobkem, zeptejte se ho a dejte mu šanci podílet se na jeho zdokonalení. Za to, že mu někdo naslouchá a plní jeho přání se vám odmění loajalitou“, pokračuje Palotai. Jen upřímná spolupráce funguje a buduje dlouhotrvající vztah. Členové trnd-komunity nejsou pasivní konzumenti, ale iniciativní a komunikativní zákazníci, kteří hledají intenzivní zážitky s jejich oblíbenými výrobky, anebo s novinkami na trhu.