E-shopům začaly Vánoce

internetové obchody, nakupování, e-shopy, platební karta

internetové obchody, nakupování, e-shopy, platební karta

Internetové obchody zahájily během října vánoční kampaně, začátek největší špičky se očekává od poloviny listopadu.

V newsletterech, které adresují svým zákazníkům, se letos internetové obchody zaměřují hlavně na hračky, parfémy a elektroniku. Segment hraček je nyní v komunikaci internetových obchodů v popředí, byť zatím není ve vyloženě vánočním stylu. „Je to logické, ve srovnání s ostatními měsíci jsou objednávky hraček před Vánoci až pětinásobné,“ říká Kamil Demuth ze srovnávače Heuréka.cz. Podobný nárůst objednávek e-shopy zaznamenávají i u parfémů, před Vánoci jejich prodej roste až čtyřnásobně.

Z dat srovnávače Heuréka.cz vyplývá, že tržby během vánoční sezóny představují až třetinu celkových tržeb internetových obchodů. E-shopy začaly na tipy na vánoční dárky upozorňovat většinou už v říjnu. „Vzhledem k tomu, že vánoční sezóna na internetu vrcholí od posledního týdne v listopadu do poloviny prosince, očekává se největší boom právě v uvedených třech týdnech,“ říká Kamil Demuth.

Demuth upozorňuje na snahu internetových obchodníků rozložit vánoční špičku do více týdnů: „Internetové obchody přesvědčují k nákupům v předstihu hlavně tak, že ve vybraných týdnech nabízejí dopravu zdarma“. Příkladem může být třeba e-shop Mall.cz, který měl do 24. 10. zdarma dopravu hraček při nákupu nad 500 Kč a podobnou akci nyní nabízí například Kasa.cz.