Empresa Media je při chuti

Empresa Media je při chuti

Empresa Media je při chuti

Český vydavatelský trh obohatil nový subjekt, který se díky svému utěšeně bobtnajícímu portfoliu zjevně nechystá spokojit s umístěním ve třetí, ale možná ani ve druhé lize. Empresa Media vlastněná majitelem uskupení agentur a dalších firem Médea Group Jaromírem Soukupem, bude mít totiž po nedávné akvizici Instinktu, Týdne a Nového Profitu od 1. ledna v portfoliu ještě časopisy Popcorn a Top dívky.

Pod jednu pomyslnou střechu se tak z hlediska prodaného nákladu dostává druhý nejprodávanější ekonomický časopis (Nový Profit - průměrný prodaný náklad 20 213 kusů), dvojka mezi zpravodajskými týdeníky (PN Týdne je 36 987 kusů) a společenský týdeník Instinkt, který měl podle posledního Media Projektu ve 2. a 3. čtvrtletí 2011 průměrný prodaný náklad 24 131 kusů. Časopisy Popcorn a Top dívky nejsou součástí Media Projektu, Empresa Media udává průměrný prodaný náklad 17 tisíc kusů na vydání.

Není jisté, jestli se všechny redakce sloučí do jednoho vydavatelského domu i fyzicky. „Profit se do Panské už kompletně nastěhoval, u redakcí Popcornu a Top dívky jsme zatím stěhování neřešili. Jde ale jen o pár lidí,“ vysvětluje výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková. Podle ní v tuto chvíli společnost, která sídlí v centru Prahy nedaleko Václavského náměstí, zaměstnává zhruba 130 lidí.

Zatím nic pro ženy?

Možnost, že Empresa Media bude v nákupech časopisů pokračovat, nechtěla Kateřina Jelínková komentovat. „V tuto chvíli o tom nemám žádné zprávy,“ řekla na dotaz Strategie. Podle majitele jednoho z menších vydavatelství, který nechtěl být jmenován, ale nyní v portfoliu Empresa Media schází především silný titul pro ženy. Zatím nejvýraznější personální změnou v souvislosti s nákupy časopisů je jmenování Marka Stoniše na pozici zástupce šéfredaktora týdeníku Instinkt, jehož šéfredaktorem formálně zůstává František Nachtigall. Ten zároveň šéfuje Týdnu a má dohlížet i nad ostatními tituly vydavatelství.

Nákupy Empresa Media

1. října: Společnost Mediacop, vlastněná Sebastianem Pawlowskim, prodala vydavatelská práva na časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a na jejich online verze společnosti Empresa Media.

1. prosince: Empresa Media odkupuje od skupiny Stanford týdeník Profit.

1. ledna 2012: Empresa Media se stává vydavatelem měsíčníků pro teenagery Popcorn a Top dívky, které do konce roku 2010 vydávala česká pobočka německého vydavatelství Axel Springer.