Evropská komise prý schválí spojení Omnicomu a Publicisu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: European Union, 2011

Evropská komise schválí plánované spojení americké reklamní skupiny Omnicom a jejího francouzského konkurenta Publicis. Agentuře Reuters to včera řekly zdroje obeznámené se situací. Objem transakce dosahuje 35 miliard dolarů (přes 700 miliard Kč). Fúzí má vzniknout největší reklamní skupina světa.

Poskytnutí souhlasu komise podle zdrojů nebude spojeno s žádnými podmínkami. Komise již dříve uvedla, že o fúzi rozhodne do 9. ledna. Spojení firem již odsouhlasili regulátoři ve Spojených státech a několika dalších zemích, kde firmy působí.

Omnicom a Publicis plán fúze oznámily koncem července. Spojení jim má pomoci v boji s internetovou konkurencí. K zákazníkům Omnicomu patří například PepsiCo, Apple a Microsoft, zatímco součástí klientely Publicisu jsou mimo jiné firmy Coca-Cola a Google.

Podle údajů společnosti RECMA, která se specializuje na analýzu reklamního prostředí, vznikne spojením obou podniků také největší reklamní uskupení na českém trhu. Skupiny, do nichž v Česku například patří reklamní agentury Publicis, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a Mark/BBDO či mediální agentury ZenithOptimedia, OMD, PHD a Attention!Media, si od spojení slibují úspory okolo 500 milionů dolarů.