FC Barcelona nejpopulárnější na Facebooku i Twitteru

Hráči Barcelony mohou slavit. Jejich tým již nebudou rozrušovat stewardi na palubách letadel. (Foto: ČTK)

Hráči Barcelony mohou slavit. Jejich tým již nebudou rozrušovat stewardi na palubách letadel. (Foto: ČTK) Zdroj: CTK

FC Barcelona je nejpopulárnější sportovní tým jak na Facebooku, tak na Twitteru. Španělský fotbalový klub stojí v čele nového žebříčku sportovních týmů nazvaného Sociální liga (The Social League), jejž sestavila agentura ZenithOptimedia a který se zaměřuje na popularitu týmů na sociálních sítích.

Na Facebooku má FC Barcelona 43 milionů fanoušků a na Twitteru ho sleduje 9,1 milionu lidí. Konkurenční tým Real Madrid zaujímá v celosvětovém žebříčku agentury ZenithOptimedia druhé místo – na Facebooku má 38 milionů fanoušků, na Twitteru pak 7,9 milionu příznivců. V první pětici na Facebooku jsou dále Manchester United, Chelsea FC a AC Milan. 31 % fanoušků těchto týmů pochází z Brazílie, Indie, Indonésie, Mexika a Spojených států a pouhých 7 % z Itálie, Španělska a Velké Británie, kde týmy sídlí.

FC Barcelona má na Facebooku víc fanoušků v Indonésii (4,1 milionu), Mexiku (3,0 milionu), Spojených státech a Brazílii (v obou po 1,9 milionu), než kolik jich má na domácím trhu, ve Španělsku (1,7 milionu). Je tomu tak především proto, že tyto trhy jsou velké – Mexiko, Spojené státy a Brazílie představují 27,8 % z celkového počtu uživatelů Facebooku a 16,1 % fanoušků FC Barcelona. Indonéských fanoušků FC Barcelona je 9,3 %, což představuje 4,9 % uživatelů Facebooku, a tak klub nedávno spustil i indonéskou jazykovou verzi svých oficiálních internetových stránek.